Låga boxfronter

Skulle det funka att ha en rundstav upphängd på snören? Då kan ju hästen inte fastna med käken.

Jag googlade runt lite och detta verkar vara ett alternativ! Tydligen har beridna högvakten såhär:

A784B329-A32C-4CD8-A6A7-AAC6D4AE5990.jpeg
 
Ja, det var något sånt jag tänkte! Det där var ju dessutom snyggt
Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.
 
Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.
Men du behöver väl inte ha täckeshängaren precis vid krubban? Är trots allt oftast 3 meter vägg att hänga på. Jag tröttnade fö också på kladdig vägg av fodret, så nu fodrar jag i mjuk hink på golvet. Mycket smidigare och rena väggar😁.
20210101_183907.jpg
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 333
Senast: Ajda
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 888
Senast: Fiorano
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 227
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp