Laga täcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 806
N

Notorius

Jag ska laga mitt vintertäcke, är bara en liten reva, så jag har tänkt försöka klistra på en tygbit istället för att sy.

Vad kan man använda för tyg och vilket klister?

Sv: Laga täcke

Jag tycker spinackertejp funkar bra på mindre revor, täcket ska vara rent för att tejpen ska fästa som bäst. Finns att köpa där dom säljer båttillbehör.

Finns även färdiga självhäftande laglappar i nylon liknande material att köpa om det inte är för stort hål funkar det mkt bra sitter även efter tvätt. Finns i många affärer typ större varuhus typ COOP Forum o i tyg affärer. Kostar inte så mycket heller.

okej, vad heter "laglapparna" då? Tänkte kolla ifall de finns på tygaffären här.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
458
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 466
Senast: skiesabove
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka