laga tangent på bärbar dator?

Nominous

Trådstartare
nån som vet hur man gör det?? min ena tangent har lossnat :crazy: den sitter som fast i en metallbygel och vickar upp och ner. den funkar men är ju lös och man måste trycka extra för att den ska träffa eftersom den står på tvären.

förslag?? :(

Sv: laga tangent på bärbar dator?

Ville bara kolla om du fortfarande har garanti kvar på datorn? I så fall kontaktar du bara inköpsstället så skall dom hjälpa dig med detta.

I annat fall, kan du ju kontakta tillverkaren och kolla om de kan hjälpa dig med något tips hur du kan gå till väga för att få tillbaka tangenten på plats?! ;)

I värsta fall kanske du får lämna in datorn till service, eller byta tangentbordet helt. Har en kompis som jobbar på HP, och för ett år sedan, drygt, tog de ca 500:- för ett nytt tangentbord för en bärbar har jag för mig han sa! Tror inte att det inkluderade arbetet dock! :confused:

Jag hoppas att detta kanske kan hjälpa dig lite? Lycka till!

En av mina lossnade previs också :confused: Eller, den slutade fungera & när jag skulle pilla till det lite lossnade den. Sen lite lagomt till när jag hittade ditt inlägg fick jag fast den igen.

Försök att med något litet smalt hålla emot metallbygeln & trycka tillbaka tangenten. För annars följer bygeln bara med ner när man trycker. Se till att du är väldigt försiktig bara! Det var då så jag fick tillbaka min. Lycka till! :)

Ville bara kolla om du fortfarande har garanti kvar på datorn? I så fall kontaktar du bara inköpsstället så skall dom hjälpa dig med detta.

I annat fall, kan du ju kontakta tillverkaren och kolla om de kan hjälpa dig med något tips hur du kan gå till väga för att få tillbaka tangenten på plats?! ;)

I värsta fall kanske du får lämna in datorn till service, eller byta tangentbordet helt. Har en kompis som jobbar på HP, och för ett år sedan, drygt, tog de ca 500:- för ett nytt tangentbord för en bärbar har jag för mig han sa! Tror inte att det inkluderade arbetet dock! :confused:

Jag hoppas att detta kanske kan hjälpa dig lite? Lycka till!

nej jag har tyvärr ingen garanti kvar. den har precis gått ut. typiskt :crazy: om jag inte får till de så måste jag ju lämna in den eller nåt. såhär går ju inte ha det.

En av mina lossnade previs också :confused: Eller, den slutade fungera & när jag skulle pilla till det lite lossnade den. Sen lite lagomt till när jag hittade ditt inlägg fick jag fast den igen.

Försök att med något litet smalt hålla emot metallbygeln & trycka tillbaka tangenten. För annars följer bygeln bara med ner när man trycker. Se till att du är väldigt försiktig bara! Det var då så jag fick tillbaka min. Lycka till! :)

hmm ska prova det!! bra tips! men hur menar du när man ska hålla fast bygeln? :)

Peta in det du väljer att använda under bygeln, så att den inte kan vikas neråt :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 495
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 770
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 490
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 206
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka