"lagat" tand, förskräckligt ont efter 1,5 dygn

Ainon

Trådstartare
Fick lagat en tand i lördags förmiddag. Eller de rensade ut ett stort hål och stoppade i någon tillfällig fyllning. Kommer inte ihåg så bra då jag var neddrågad pga tandläkarskräck.

Var iaf helt smärtfri fram till igår kväll. Runt 20 igår började det göra så förskräckligt ont och har hållt i sig nu under natten så att jag ej kan sova. Är det normalt?
Strålar som från tanden framåt samt ner i underkäken. Upplever dessutom att jag är svullen i tandköttet bakom tanden (är den bakersta kindtanden jag lagat)

Ska givetvis ring tandläkaren så snart de öppnar, behöver minst nå smärtstillande.
Hoppas inte de behöver fixa igen för sambon är borta till på fredag och jag fixar det ej att de är i min mun själv och jag måste dessutom bli drogad. Ska även eg resa bort på fredag samt har börjat nytt jobb för en vecka sedan där jag vet att vi är kort med folk i veckan.

Mest irriterande är att jag aldrig haft ont i tanden innan, de upptäckte hålet på en rutinkoll (min första på 9 år).
Har tre tänder till (även dessa smärtfria) som behöver åtgärdas :cry:
 
Kan inte komma ihåg att jag någonsin har haft ont efter en lagning iallafall inte från tanden, och då har jag lagat några stycken, enda jag kommer på är att jag har haft ont är från tandköttet då tandläkaren tryckt in nån metallgrej så det blivit synligt sår i tandköttet mellan tänderna :crazy:
 
Jag har haft problem med en tand efter lagning, men det hålet var otroligt nära roten och det var inte säkert den skulle klara sig. Gjorde ont i en månad inna det gav med sig. Sen var den otroligt temperatur känslig tills den fick en massiv inflammation i roten 18 månader senare och blev utdragen.
 
Jag har haft problem med en tand efter lagning, men det hålet var otroligt nära roten och det var inte säkert den skulle klara sig. Gjorde ont i en månad inna det gav med sig. Sen var den otroligt temperatur känslig tills den fick en massiv inflammation i roten 18 månader senare och blev utdragen.

Hålet i min tand var också nära roten och jätte stort.
Har fått akuttid nu på förmiddagen. Vet inte hur jag ska ta mig igenom det utan sambon :nailbiting:
Måste hitta någon som kan köra mig hem dessutom för får inte ta mig hem själv halvt drogad:banghead:
 
Ja precis, de är lite problematiska då. Som sagt det tog kanske en månad av smärtstillande (använde ipren för att få ner svullnaden mest) innan den hade lugnat ner sig.

Jag hade en lagning som dolde att hålet under inte var fixat ordentligt så det upptäcktes först när tanden sprack :crazy:
 
Vilket fail :banghead:
Väldigt brysk tandläkare och fick panik så inget kunde genomföras trots att jag fick lugnande i samma dos som i lördags då det fungerade utmärkt. Så nu sitter jag har fortfarande med SVINont (hade hellre brutit benet), ingen tandläkartid bokad och ingen mer smärtlindring än ipren och panodil (dvs kan lika gärna äta sockerpiller så stor effekt har de).

Måste ta och ringa upp folktandvården för hjälp måste jag ju få, någon typ av smärtlindring NU samt tid för att laga/dra bort skiten så snart möjligt när mamma eller sambon kan följa med. Men det är ju så PINSAMT när jag slösat säkert en väldigt eftertraktad akuttid och betett mig som en liten unge :o

Enda fördelen att jag fått två timmars sömn nu när jag kom hem som resultat av midalozamet :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 068
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 022
Senast: LenaH
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: NotlikeI
·
Äldre Jag har en tand med påbörjad rotfyllning. Dom har borrat ur men inte allt än, och sedan lagat tillfälligt. Jag är extremt rädd och...
2 3
Svar
41
· Visningar
32 626
Senast: Gammeln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp