Lill76
Trådstartare
på oförsäkrad häst???
Vi har en travare som vi lät veterinärbesiktiga innan vi köpte honom och veterinären tyckte sig inte hitta några större fel på honom utan tyckte lugnt att vi kunde fullfölja köpet. Försäkringsbolaget som dröjde väldigt länge med sitt besked (tyvärr till efter att vi köpt hästen) hade en annan uppfattning och lämnade reservationer på hältor och ryggproblem
Nu har det inte gått bättre än att hästen blev halt efter någon månad hos oss, knäledsinflammation
Vi lät behandla honom ett par gånger och han stod i boxvila ett par veckor och sen har vi sen i oktober börjat träna upp honom så smått efter veterinärens rekomendationer.
Nu har han börjat bli lite ryggöm igen och häromdagen tyckte jag att han gick lite orent igen
Jag hoppas verkligen att det bara var för att det var hårt och lite halt ute.
Vad ska man göra
Jag vill ju avliva vår lilla pålle men vi har ju trots allt inte hur mycket pengar som helst att lägga på behandlingar och jag vill ju framförallt inte att han ska gå och ha ont. Eftersom jag själv har börjat på en hästmassageutbildning har jag tänkt försöka massera honom ganska ofta för att se om det hjälper, kan det vara en bra ide tror ni? Han har ju mycket spännigar i rygg och bakdel.
Vi har en travare som vi lät veterinärbesiktiga innan vi köpte honom och veterinären tyckte sig inte hitta några större fel på honom utan tyckte lugnt att vi kunde fullfölja köpet. Försäkringsbolaget som dröjde väldigt länge med sitt besked (tyvärr till efter att vi köpt hästen) hade en annan uppfattning och lämnade reservationer på hältor och ryggproblem
Nu har han börjat bli lite ryggöm igen och häromdagen tyckte jag att han gick lite orent igen
Vad ska man göra