Sv: Lägga till sufflix på tävling
Fast det är ju väldigt dumt att använda fel namn i starlistor mm. Då finns risken att din häst inte får tillgodoräkna sig championatspoäng mm. Kan även påverka ev blup index för din häst och dess nära släktingar.
Även om du kallar honom Kalle så vet du väl vad han heter egentligen, vad spelar det för roll om de ropar Heidelberg eller Kalle när det blir din tur på tävling??
Tillägg: Går det ens att anmäla med fel namn??
kl
Skit i vad förbundet vill och använd det namn ni känner för och så får det väl stå "fel" namn på papper och startlistor.
Min häst heter Heidelberg i officiella sammanhang men jag använder bara Kalle hemma.
Har skrivit Kalle bus på ett schabrak som jag tänker ha när jag tävlar, vem ska hindra mig?
Det är mycket enklare att göra så än att bråka med "överheten"
Taskig sits för dig där dom ska byta till det gamla namnet, det verkar aningen osmidigt.
Sen är det ju bra att brodera namn på sina saker, ingen kan ju ta dom! Man blir av med allt för mycket saker när man är ute och tävlar![]()
Fast det är ju väldigt dumt att använda fel namn i starlistor mm. Då finns risken att din häst inte får tillgodoräkna sig championatspoäng mm. Kan även påverka ev blup index för din häst och dess nära släktingar.
Även om du kallar honom Kalle så vet du väl vad han heter egentligen, vad spelar det för roll om de ropar Heidelberg eller Kalle när det blir din tur på tävling??
Tillägg: Går det ens att anmäla med fel namn??