Bukefalos 28 år!

Låghormonare?

A

Aabby

Jag har haft oskyddat sex (var snälla nu, det var dumt och fel, men försent att göra nåt åt) och nu är jag rädd att jag är gravid. Jag skulle fått mens 22 okt. men ännu ingenting. Normalt är mensen sjukt regelbunden, på klockslaget. Jag mår illa ibland om morgnarna (om det inte är hypokondri).

Jag har gjort flera negativa grav.test, det senaste igår. Läser dock skräckhistorier om 'låghormonare' som inte ger utslag på testen.

Så - Hur VET jag? Testen är ju negativa, och barnmorskorna har samma sa de på apoteket. När kan jag andas ut och lita på testen?

All hjälp mottages tacksamt.
 
Sv: Låghormonare?

Nervositeten kan också skjuta upp mensen.
Har du testat andra tester än RFSU (antar att det var det du tog)? deras tetser visade aldrig plus på mig trots att jag var gravid.
 
Sv: Låghormonare?

Jo, men blev inte nervös förrän mensen inte kom...

Finns det nåt test som är bättre/sämre? Jag har kört ClearBlue och ett som hette Preg, tror jag...
 
Sv: Låghormonare?

Det här skulle jag också jättegärna vilja veta... Vilket test är känsligast, egentligen? Kan man lita mer på nåt särskilt?
 
Sv: Låghormonare?

Ännu ingen mens. Ännu ett negativt grav.test.

Det är stor fest med mina studentvänner ikväll som jag sett fram emot länge. Vågar jag dricka om testen är negativa, tror ni? Det står ju att de är 99% säkra...? Jag borde ju inte vara gravid då?
 
Sv: Låghormonare?

Tänker du behålla bebben om det är så?
 
Sv: Låghormonare?

*kl

Om jag vore du skulle jag ta kontakt med mvc. Berätta vad som sker och be om att få komma på en kontroll där. Du kanske får göra ett VUL för säkerhets skull.
Lycka till och berätta hur det går :)

Edit: Alla graviditetstest ska vara lika säkra oavsett pris. Köpte nu senast på coop. 2 för 69 kr. Fick korrekta svar båda gångerna jag använde dem.(dom använder samma på mvc fick jag veta). Jag har frågat olika försäljare och alla säger att det inte spelar någon roll vilket test man tar så länge det är rfsu....
 

Liknande trådar

Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 287
Senast: GotAsecret
·
N
Övr. Barn Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång... Bakrund: Hade vid ett par tillfällen...
2
Svar
24
· Visningar
7 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp