Lagras E-vitamin i kroppen?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare klabbarparn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 042
K

klabbarparn

Som sagt: lagras e-vitamin i kroppen och finns det risk för överdosering?

Sv: Lagras E-vitamin i kroppen?

Ja det lagras i kroppen och nej det finns ingen risk för överdosering via fodret eller normal dosering av tillskott. Vad som händer i kroppen vid väldigt extremt intag vet man inte riktigt. E-vitamin har en antioxiderande effekt. Men en viss oxidation behövs i kroppen för att destruera ”dåliga” celler. Teoretiskt skulle extrema doser kunna hindra kroppens normala oxidation av oönskade celler. På människa har man sett en viss ökning av lungcancer vid extrem vitE konsumtion. Så lagom är nog bäst! HH

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 477
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka