Lägre vikt med "nyare" volvo?

Sv: Lägre vikt med "nyare" volvo?

Fast nu måste jag ändå fråga (efter att ha dragit med Mondeo); du förespråkar väl inte bilen som dragbil, annat än för viktens skull? För som dragbil betraktat är den verkligen helt avskyvärt värdelös i mina ögon.

Ja,det verkar som om nån enstaka kanske får dra 1400 kg,men kollade du upp det själv,eller stog det bara så i annonsen? För jag såg en del annonser nämligen där det stog att bilden fick dra 1400 kg,sen när jag kollade upp bilen på transportstyrelsen (eller vad sidan nu heter) så stog det 1380! :mad: Det är inte alls 1400 kg!

Tänk om man inte skulle kolla upp det,köpa en bil,sen när man väl kollar nån gång så är det 1380 som gäller,och man har ett släp på 1390! :eek:

Jag kollad upp den på transportstyrelsen hemsida. Har lärt mig att aldrig gå varken på vad andra säger eller vad som står i annonsen, är tyvärr alldeles för vanligt att man får felaktiga besked både av privat personer och bilförsäljare.

/Camilla

Fast nu måste jag ändå fråga (efter att ha dragit med Mondeo); du förespråkar väl inte bilen som dragbil, annat än för viktens skull? För som dragbil betraktat är den verkligen helt avskyvärt värdelös i mina ögon.

Och där måste jag bara hålla med. Är visserligen ingen fan av Mondeon alls, ser bara att den har en fördel. Det är bränsleförbrukningen med tanke på bilens storlek, men den är tyvärr helt värdelös att dra med.

/Camilla

Liknande trådar

Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
804
Senast: LillaMy84
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 467
Senast: lillkillen
·
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 407
Senast: Liten
·
Utrustning Ja, nu är det dags. Dragbilen med stort D ska inhandlas. Efter år av runtåkande med våran fullständigt värdelösa Volvo V70 -04 så ska... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 432
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck