Bukefalos 28 år!

Lågt Blodtryck?

Jag kollade på Första hjälpen igår (nytt hälsoprogram http://www.svt.se/forsta-hjalpen/ ), där var en tjej som hade Crohns. Jag tänkte på dig när jag såg det.
Har de utrett om du har Crohns?


Nej? Hur utreds det?
Idag kom jag hem och hade fått 3 brev från landstinget.. Det första var långtidsregistrering av EKG, dietist och ett kort brev där det stod ACTH provet visade ingen avvikelse. Och ett brev om att läkare skulle höra av sig med vad som uppmärksammats ? Frågan är vad det är då?..
 
Nej? Hur utreds det?
Idag kom jag hem och hade fått 3 brev från landstinget.. Det första var långtidsregistrering av EKG, dietist och ett kort brev där det stod ACTH provet visade ingen avvikelse. Och ett brev om att läkare skulle höra av sig med vad som uppmärksammats ? Frågan är vad det är då?..

Massa provtagningar (jag tror nog du tagit en del av dem iaf), koloskopi, gastroskopi och avföringsprov.

/har Crohns
 
Gastroskopi har jag gjort men inget av de andra två

Med avföringsprovet kollar man kalprotektin som är en bra indikation på inflammation någonstans i tarmarna. Det fanns inte här när jag började diagnosticeras utan kom efter ett tag. "Mitt" labb är certifierat för att göra analysen numera.

Det är ju definitivt värt att ta upp med behandlande läkare om det kan vara en inflammatorisk tarmsjukdom. Många av dina symptom stämmer ju.
 
Jag fattar ingrnting...

Jag fortsätter rasa i vikt
Jag har även mer och mer ont i ryggen och tröttheten tar död på mig och jag blir inte piggare :/

Men det är inget fel på mig enligt vc eftersom det inte gör nåt..
Kan det vara gynekologiskt?
Eller är det psykiskt trots allt?
Har det något med knölen jag upptäckt och isf vad ? :/

För jag är inte gluten enligt brevet jag fick hem..Men laktos måste jag vara för jag kan inte äta/dricka laktos alls längre.
 
Men det är inget fel på mig enligt vc eftersom det inte gör nåt..

Vad hemskt för dig att själv få gå och tänka på detta, helt utan stöd av läkare!
Nej, tyvärr är det så att du har helt hamnat mellan stolarna och din läkare engagerar sig inte alls i dig och ditt mående.
Inte ditt fel och betyder definitivt inte, att det inte är någe fel, betyder tyvärr att du själv måste ta tag i detta själv.
Tufft, jag vet, men om du vill må bättre måste du beställa tid igen och kräva att de går vidare och finner anledningen till ditt mående.
Oavsett om det är psykiskt eller annat måste läkaren ta sitt ansvar och hjälpa dig!!
Om du orkar så kan du prova att ringa till patientnämden och berätta hur du blir behandlad, eller hur du INTE blir behandlad, inte får hjälp över huvud taget.
Styrkekram!
 
Jodå jag har fått ny tid om 3 veckor..
Har ett BMI på 18 enligt psykologen vad det nu betyder...

Jag har ju alltid varit smal men inte rasat i vikt på det här sättet :/
Jag börjar ju nästan tro på att allt sitter i huvudet...
I vilket som har omgivningen reagerat på hur smal jag är ...
 
Smal har jag alltid varit naturligt, hur farligt är det att ha bmi 18?

Det känns som min kropp går i vågor precis som att mitt psykiska mående är som alltid. Upp och ner..

Vissa säger psykiskt m.m
Okej säg att det ät psykiskt, hur behandla det då med tanke på jag kan inte göra nåt åt det isf..

Om det är fysiskt, vad är det man INTE tänkt på som borde vara viktig aspekt eller finns det nåt som kan höra ihop?

Vilka undersökningar bör göras som ej gjorts?

Jag VET att ni inte är läkare MEN jag är rätt trött på att min hälsa alltid styr mitt liv. Att hindras av antingen psykisk/fysiska orsaker m.m

Jag har lyssnat på er men har läkartid på vc om 2 veckor och vill vara förberedd så jag får ett svar..

Att tillägga så har svimningar tsm med hög puls, symptom på hjärta, trötthet, yrsel m.m pågått ett bra tag innan allt detta..

Därav familjen misstänkt nåt hjärtfel m.m
Bla är det nåt som också gör att alkohol + jag blivit ambulansfärd för 3 år sedan med ingen orsak förutom lågt blodtryck på akuten..

Ingen vet för den gången misstänkte dem intox MEN jag hade inte en enda medicin i kroppet och det såg dem ickså på tester..

Min mamma dog av hjärtattack+ diabetes
Morfar dog av cancer + hjärtsjukdom
Pappa dog av hjärnblödning 36 år gammal.

Så jaa..

Vill bara spåna på om de missar nåt eftersom ja järndropp hjälpte inte för de skyllde ju på järnbrist på anemin..
 
Nu har det varit lugnt ett tag men från ingenstans fått ont i leder specifikt hand & fingrar.. Blir ännu ondare vid kyla :/

Fortsätter rasa i vikt dock plus har skitsvårt med maten ..

Utanför hälsan, rullar jobbet på riktigt bra :)
 
Jag blir ju bara konstigare i kroppen :(

Har värkande leder med rejäl smärta specifikt vid kyla i handleder m.m och får knappt grepp i saker pga noll styrka..

Har gått ner mer i vikt. Har bmi på 17,5 :(
 
Hur lång tid dröjer det innan kroppen ger upp?

Jag brukar väga mellan 51-53 kg och ändå alltid varit smal m.m
Jag rasar i vikt :(
Alltså jag vägde 44 kg förra veckan nu väger jag ännu mindre..

Tror mitt bmi är på 17, 2
Jag mår värre någonsin inom mig
Hela kroppen gör ont, jag orkar ingenting.
Jag är trött och slut däremot har magen lugnat ner sig. Det är som att kroppen har perioder med olika symptom ?

Jag kan säga att jag börjar bli riktigt allvarligt orolig att det är något allvarligt fel m.m

Det känns som att ingen tar allvar på mina symptom eller förutom dem runt omkring mig som vänner/familj/kollegor..

Jag vet bara inte varken ut eller in längre.
 
Hur lång tid dröjer det innan kroppen ger upp?

Jag brukar väga mellan 51-53 kg och ändå alltid varit smal m.m
Jag rasar i vikt :(
Alltså jag vägde 44 kg förra veckan nu väger jag ännu mindre..

Tror mitt bmi är på 17, 2
Jag mår värre någonsin inom mig
Hela kroppen gör ont, jag orkar ingenting.
Jag är trött och slut däremot har magen lugnat ner sig. Det är som att kroppen har perioder med olika symptom ?

Jag kan säga att jag börjar bli riktigt allvarligt orolig att det är något allvarligt fel m.m

Det känns som att ingen tar allvar på mina symptom eller förutom dem runt omkring mig som vänner/familj/kollegor..

Jag vet bara inte varken ut eller in längre.

Be någon du litar på att ringa vårdcentralen och uttrycka sin oro. Att tappa så mycket i vikt är allvarligt och dina symptom måste utredas. Nu. Genast. Omgående.
Hen som ringer (eller någon annan du litar på som kan prata för sig) kan gärna följa med dig till läkaren. Det är svårare för vården att nonchalera en om man har någon med sig som backar upp det man säger. Skriv upp alla dina symptom och kräv att ni går igenom dem allihop ett efter ett hos läkaren.

Kramar :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 121
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 186
Senast: chaosgirl
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 322
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 779
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp