Lågt blodvärde och misstänkt infektion i tarm

Mirre

Trådstartare
Fick ett samtal från min bonusfar i morse, mamma hade åkt in på akuten med ambulans.
Blodvärdet hade varit väldigt väldigt lågt (det är andra gången nu) och de hade hittat något som de misstänkte var en infektion i tarmen, men de kunde inte säga säkert att det var det.

Hon blev inlagd på kirurgen och sedan vet jag inget mer.
Hon skulle visst få en blodtransfusion som jag förstod det, för att få upp blodvärdet förmodar jag.
Men vad kan det vara tror ni? Några tankar?

A (min bonusfar) hade sagt till om att hon skulle få en patienttelefon men har inte hört något än. Hon har varit inlagd för lågt blodvärde förut och då ringde hon samma dag.
 
Jag hade problem i många år med magsmärtor som dom envisades med va mensvärk (javisst som sitter uppe i bröstkorgen ch mitt i magen och som jag svimmar av..) Men då hade jag nästan alltid dålliga blodvärden och tecken på en infektion i tarmen men dom kunde aldrig komma på nåt bra.
Förrän jag kom till en läkare som citat "inte släpper dig härifrån innan vi vet vad det är för såhär kan du ju inte ha det!"
Det visade sig att jag har Ulcerös Colit vilket är en kronisk tarminflammation som mitt fall då den gick obehandlad så länge gav mig blödande sår i tarmen.
Det är tydligen väldigt svårt att diagnostisera UC men det går så ta upp det som ett förslag för ingen under de 12 åren jag hade problem hade ens det på förslag själva och då pratar vi 7 olika sjukhus i otaliga omgångar :)
 
Åh tusan, ja det är värt att ta upp.
Hon har haft problem länge men fått diagnos gallsten.
Men hon har klagat länge på ryggont nu, iof har hon en pajad rygg sedan många år.

Men du fick behandling för det när de kom på vad det var eller?
 
Om du vill veta mer om din mamma och vet vilken avdelning hon ligger på är det ju bara att ringa dit :)

Fast inte alltid. Sekretessen de har gäller ibland så man som anhörig inte kan få så mycket svar. I så fall är det viktigt att patienten säger att till den personen får de berätta.
 
Fast inte alltid. Sekretessen de har gäller ibland så man som anhörig inte kan få så mycket svar. I så fall är det viktigt att patienten säger att till den personen får de berätta.

Om TS mamma har uppgett att det inte är någon sekretess så är det lugnt.
 
Skönt när de verkligen säger så! Då känns det som att de blir lite mer jävlar anamma! :) Några uppdateringar?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 462
Senast: solrose00
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Eva S
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Pinus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp