Sv: Lajvare?

godagens;)

Har dock inte lajvat på flera år nu, jobbade aktivt som funktionär i slutet och sen försvann tiden...
 
Sv: Lajvare?

Oj! Jag kan göra ett försök. :)
Lajv är levande rollspel. Det vill säga en slags teater utan manus. (Interaktiv teater)
Man skapar sig en roll utefter det lajv man vill besöka - det kan vara en människa av något slag, en alv, en orch, en pirat eller etc. Den karaktären/rollen ÄR du sedan under lajvets gång. Dina handligar är dennes, du ska tänka som din roll och agera efter hur den personen skulle agera i olika situationer.
Vi (jag är fantasylajvare ska tilläggas) har en bakgrundshistoria som i stort sett är skriven fram till och med den dagen då lajvet startar. Med det menar jag att vi kastas rakt in i en pågående historia och sedan skapar vår egen fortsättning utan manus.
Som hjälp för ett framåtskridande spel har vi såkallade intriger, små direktiv skrivna av arrangörerna. Dessa är inte obligatoriska att fullfölja men gör oftast lajvupplevelsen större och binder ihop ditt spel med de andra deltagarnas.

Utöver själva spelande (som är otroligt socialt utvecklande) så ger hobyn en stor spridning av gamla hantverk. Folk tovar, spinner, kardar ull, snidar, smider, gör läderslöjd, lär sig sy osv i det oändliga för att utveckla sin hobby.

Gav det någon som helst uppfattning om vad vi håller på med? :angel::confused:;)

/Nixehen - Pirat, Alv, Rövare och Huvudjägare ;)
 
Sv: Lajvare?

Vilken förening var du aktiv inom? Och vad lajvade du som? *nyfiken i en strut*
 
Sv: Lajvare?

kl

Jag har lajvat hmm. 2 ggr : ) Sommarvind 2000nånting och sedan Gränsvakt något år senare : ) HAde gärna gjort det igen, men jag har inga kompisar längre som pysslar med det : >
 
Sv: Lajvare?

Enhörningen bla. Jobbade mycket åren 04-07, satt i offen osv.
Har dock inte lajvat så mycket hos dem.
Spelade i princip alltid någon form av människa
 
Sv: Lajvare?

kl

Jag har lajvat hmm. 2 ggr : ) Sommarvind 2000nånting och sedan Gränsvakt något år senare : ) HAde gärna gjort det igen, men jag har inga kompisar längre som pysslar med det : >

Gränsvakt var jag också på! Vad spelade du? :laugh:
 
Sv: Lajvare?

Gränsvakt var jag också på! Vad spelade du? :laugh:

Jag var i slavhandlargänget, jäkla galningar xD. Hah, vi kidnappade ju en gränsvakt, och skickade en slav att lämna av brev om lösensumma och grejs, men det var ingen som fattade att han var borta, så vi fick släppa honom igen hahaha. Lite misslyckat. Dudå? : )
 
Sv: Lajvare?

Haha, låter skoj!
Jag var skogsalv tillsammans med en kompis, lurkade på wärdshuset i Eingaard under-cover och lurade illvättar. :laugh:
 
Sv: Lajvare?

Vad kul! Vad blir det då för något? Har du kikat ut något specifikt redan nu eller på jakt?
 
Sv: Lajvare?

Jag lajvade med Svenska Isfolksföreningen för många år sedan. Det var roligt, men det är en dyr hobby att lajva eftersom det behövs ganska mycket props och kläder.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag flyttar in i min nya lägenhet idag, och kylskåpet luktar illa 😖 finns det några fler knep än ättika för att få bort det? Är...
2
Svar
24
· Visningar
840
  • Omröstning
Mat Burkfisk har blivit trendigt! På reddit finns nu en jättestor subreddit som heter https://www.reddit.com/r/CannedSardines/ , det finns...
2
Svar
37
· Visningar
1 257
Senast: Lingon
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 667
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag har gjort kombinationsrutor i ett excelark. Det är flera rader och jag vill kunna filtrera få innehållet i kombinationsrutan. Alltså...
Svar
3
· Visningar
278
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp