Lamicells 4-pack skydd; bra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 284
L

Lawendel

Funderar på att köpa 4-packs benskydd från Lamicell, men undrar bara, är Lamicells skydd bra? :)

Sv: Lamicells 4-pack skydd; bra?

De är precis samma som Catago och Hampa m.fl bara att de har satt på sitt eget företagsnamn.

jag har ett par lamicell senskydd och det är dom enda skydden jag någonsin har haft som har spruckit.
det ena skyddet fick flera långa sprickor i plasten bara några veckor efter att jag hade köpt dom, och min häst slår inte på sig så värst mycket, andra märken har hållit i många år.

Jag har använt mina i princip dagligen i lite över ett år och är jättenöjd med dem. De sitter kanon, är lätta att rengöra och håller bra (trots hårt slitage i form av häst som stryker sig rejält). Har även kört dem i tvättmaskin några gånger utan problem.

Jag har mest haft Eskadron tidigare (både vanliga och flexi-soft) och dessa är naturligtvis inte i deras klass men man får mycket för pengarna i alla fall.

Jag köpte hampa-skydd (4-pack) och de är exakt lika Lamicell. Jag använder dem som vardagsskydd och tycker de fungerar bra. Den enda nackdelen är att det kommer in ganska mycket "sand" i bak-skydden då jag rider i ridhuset iom att de är öppna framtill. Annars tycker jag de fungerar bra.

Mvh Jordgubba :)

jag tycker lamicell är skitbra:) har inga egna men en häst jag brukar rida ibland har rosa lamicellskydd:love: de är jättebra och snygga fast de är flitigt använda i typ ett år. den hästen får lätt skav men inte av de skydden:)

Jag har Lamicell skydden och jag gillar dem jättemkt. Inte lika bra som mina Veredus kanske men betydligt billigare.

Jag har använt mina i princip dagligen i lite över ett år och är jättenöjd med dem. De sitter kanon, är lätta att rengöra och håller bra (trots hårt slitage i form av häst som stryker sig rejält). Har även kört dem i tvättmaskin några gånger utan problem.

Jag har mest haft Eskadron tidigare (både vanliga och flexi-soft) och dessa är naturligtvis inte i deras klass men man får mycket för pengarna i alla fall.

:eek::eek:

Har din häst haft dedära bakskydden varje dag?

Stackars pålle :crazy:

jag tycker lamicell är skitbra:) har inga egna men en häst jag brukar rida ibland har rosa lamicellskydd:love: de är jättebra och snygga fast de är flitigt använda i typ ett år. den hästen får lätt skav men inte av de skydden:)
oooh, finns de i rosa? :banana:

Varför är det synd om hennes häst? Varför vill du inte använda de bakskydden?

Stod det vad för skador och hur dessa skulle uppstå? Vid vilket användningsområde?

Minns inte användningsområdet, tror att det inte spelade någon roll när man använde dessa utan bara att det var vid regelbunden användning.
Det var typ spänningar/skador i rygg, och något mer. Men det har varit en tråd om detta för inte så länge sedan så sök så hittar du!

*kl*

Låter som att det är mest nöjda ^^

Kvaliteten är ganska bra för det priset, men jag skulle köpt andra bakskydd till för säkerhets skull.

Okej, men det är bara det att jag inte har råd med några exklusivare skydd, har en massa saker att köpa och ska dessutom på kurs nu i vår, så jag vet inte vilka andra skydd som skulle kunna vara alternativet :confused:

Jag har hampa. som är kassa, min häst får skav av dom, desutom sitter dom kasst och glider ner,även om man spänner dom rejält.desutom är passformen kass:crazy:

jag har 2 olika par av hampa pro skydden som är liknande o min häst har dem på sig så fort vi gör något o han har aldrig fått problem av dem men det är juh lite olika beroende på häst....

jag fick med lamicells när jag köpte han men de var slitna så jag köpte nya...

men lamicell har väl dedära elegance också? de är ganska billiga, annars finns det equi-guards på hööks som är super :love:

Du behöver inte köpa några exklusivare skydd, köp ett par vanliga senskydd och sen köper du vanliga strykkappor bak :)

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
770
Senast: lytesout95
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka