Sv: Lammning 2007
Jag kan börja.. skulle lägga in bilder på tjockmagarna men gamla datorn vill inte vara med-men det kommer..
Jag har 8 Texel/pälsfår som är äldre tackor o de beräknas börja lamma vid Trettonhelgen (6 Januari) Sen har jag ytterligare en grupp unga tackor men de ska lamma senare.
Egentligen är det inga problem med den äldre gruppen men några av dom kräver lite extra tillsyn. Det är en tacka som alltid får tre eller två mkt stora lamm o i fjol låg den ena stora i säte med benen uppåt, så jag fick gå in o ändra om så benen kom först, puh det var en pärs men gick bra...
Sen har jag en tacka som är lite knäpp-hon vägrar ta hand om mer än ett lamm, hon är riktigt elak mot dem, hitills har det andra blivit flaskisar, vi får se hur det går i år. tackan ligger lite risigt till om man säger så
Sen är det då våran underbara ledartacka, som här hälsar på i trädgården o jämten..
hon fick juverinflammation förra året, o ja jag vet att det är bäst o ta bort dom.

Hon skulle därför inte bli betäckt i år, men hon o baggen lyckades rymma till varandra när jag inte var hemma. Vi får se hur det går, kommer vara beredd med pencillin osv o jag hoppas verkligen att det ska går bra, för hon är en superledartacka(som även hennes mamma var innan)
ja det var lite om mina fårisar..
prillan