Lämna laptop på "service"?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare snitsig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 859
S

snitsig

Ja, som rubriken lyder, kan man göra det och är det att rekommendera? Har en laptop som är tre år gammal och som jag tror skulle behöva ses över av någon kunnig. Tror möjligen att en fläkt eller liknande behöver lagas eller bytas då datorn har börjat surra på ett sätt som inte låter ok då och då, samt blir väldigt varm. Tror kanske att den även behöver formateras då jag har lite andra problem också (har en annan tråd om detta). Vet inte om det finns andra delar som slits med tiden och kanske också behöver bytas ut eller lagas.

Men, är det värt det (om man nu kan göra så) eller brukar sådant bli så dyrt att jag lika gärna kan köpa en ny? Den nuvarande fungerar dock väldigt bra bortsett från det jag beskrivit, och kan därför tänka mig att lägga ner lite pengar (inom rimliga gränser såklart) om det gör att den kan hålla några år till. Är helt lost inom detta område så blir jättetacksam för svar! :)

Sv: Lämna laptop på "service"?

Så snabbt som priserna sjunker på datorer ö.h.t. så skulle jag nog tro att det inte lönar sig. Men det enklaste är väl att du går nånstans och får ett prisförslag men då brukar de vilja göra en undersökning av datorn först och det får du ju också betala för.

Sv: Lämna laptop på "service"?

Förmodligen mer värt att köpa en ny laptop för 3995:- eller vad de billiga kostar nuförtiden.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 704
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 158
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 860
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka