S
snitsig
Ja, som rubriken lyder, kan man göra det och är det att rekommendera? Har en laptop som är tre år gammal och som jag tror skulle behöva ses över av någon kunnig. Tror möjligen att en fläkt eller liknande behöver lagas eller bytas då datorn har börjat surra på ett sätt som inte låter ok då och då, samt blir väldigt varm. Tror kanske att den även behöver formateras då jag har lite andra problem också (har en annan tråd om detta). Vet inte om det finns andra delar som slits med tiden och kanske också behöver bytas ut eller lagas.
Men, är det värt det (om man nu kan göra så) eller brukar sådant bli så dyrt att jag lika gärna kan köpa en ny? Den nuvarande fungerar dock väldigt bra bortsett från det jag beskrivit, och kan därför tänka mig att lägga ner lite pengar (inom rimliga gränser såklart) om det gör att den kan hålla några år till. Är helt lost inom detta område så blir jättetacksam för svar!
Men, är det värt det (om man nu kan göra så) eller brukar sådant bli så dyrt att jag lika gärna kan köpa en ny? Den nuvarande fungerar dock väldigt bra bortsett från det jag beskrivit, och kan därför tänka mig att lägga ner lite pengar (inom rimliga gränser såklart) om det gör att den kan hålla några år till. Är helt lost inom detta område så blir jättetacksam för svar!