Lämna över all VAB -

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare No1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 842
Sv: Lämna över all VAB -

Hur funkar detta om personen är pensionär? Man borde ju inte kunna få ersättning då men går det teoretiskt sett? En annan teknikalitet av ren nyfikenhet; får man ta ut föräldrapenning om man är förälder men samtidigt pensionär?

Sv: Lämna över all VAB -

Du får inga VAB-pengar för att vara pensionär, eftersom de inte förlorar någon inkomst på att vara hemma. Mina svärisar är pensionärer så jag kollade just det :). Men det har varit prat om att de skall få något för att passa barn, det är ju mer ekonomiskt i det stora hela eftersom mamma/pappa kan jobba då.

Liknande trådar

Övr. Barn Min tonåring når dåligt med depression och stundtals ångest. Fått dispans fr FK att jag kan vabba för hen trots åldern . Börjar... 2
Svar
25
· Visningar
1 449
Senast: gullviva
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Dunet
·
Småbarn Min fyraåring har en längre tid upplevts lite trött. Vi har frågat om det hos vårdcentralen när han varit där i andra ärenden men det... 2
Svar
38
· Visningar
1 448
Senast: VLMF
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka