Lämnar ni med passet till semin stationen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mimus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 907
Sv: men VARFÖR?

illmyra skrev:
För mig är passet en värdehandling och att få ett nytt kostar för mig 1000 spänn. Jag kan inte för mitt liv inse varför jag ska ha passet med överallt dit jag tar hästen. Jag är själv ansvarig för passet vill ha det i säkert förvar, hemma hos mig.

Kanske är jag extremt blond???

Så är det för mig med, det var därför jag skrev tråden.
Jag hade kunnat fylla i alla uppgifter utan pass, och betr vetvård och mediciner så skrevs det INTE i något i passet när jag hade henne på strömsholm för vård.

Sv: men VARFÖR?

illmyra skrev:
När jag lämnar sto på station så skriver jag in stoet och lämnar då uppgifter om härstamning etc.

Vad har det med PASSET att göra?
Kan jag härstamningen i huvudet eller har den på en lapp så begriper jag inte ens vad för praktisk funktion passet har på en hingststation????

För mig är passet en värdehandling och att få ett nytt kostar för mig 1000 spänn. Jag kan inte för mitt liv inse varför jag ska ha passet med överallt dit jag tar hästen. Jag är själv ansvarig för passet vill ha det i säkert förvar, hemma hos mig.

Kanske är jag extremt blond???
Om nåt händer din häst på hingststationen och veterinärvård krävs skall det anges i passet vad den behandlas med. Då måste passet vara där!

Sv: Lämnar ni med passet till semin stationen?

Hm..:o Undrar om jag hamnar i fangelset:crazy: ;)
Min hast ar pa losdrift en bit fran mig, men jag ville inte lamna passet, kanske ska aka och lamna det, och samtidigt ha en bra ursakt att ta en resa!:)

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: Murray
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: Kajsalisa
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka