Låna omockad box?

Sv: Låna omockad box?

:bow::bow::bow: pricis. känns betydligt säkrare än att flytta runt,krångla och hålla på flera ggr/dag....jag har visserligen inte jobbat med galoppörer men väl på utbildningsstall samt ridskolor, samma överallt där man haft många hästar att skotta för...

delvis kl.
förstår inte varför den rutinen skulle va slappare än någon annan rutin, mina hästar är aldrig ivägen, flyttar sig innan man hunnit be :angel: dom hästar jag jobbat med har oxå flyttat sig......

alla blir saliga på sin tro :angel:
Angående att ha hästen i boxen eller inte är väl en fråga om tid? Ska man mocka till ca 20 hästar tar det en väldig tid att ställa ut hästen på gången? Det gäller att jobba rationellt och effektivt! En box bör inte ta mer än max minuter och då har man inte tid att sätta på grimmor och ställa ut i gången (där hästen med största sannorlikhet är i vägen för människor eller hästar som vill förbi).
Det är ju lika krångligt att ställa ut hästen än att flytta runt den i boxen och mocka runt fötterna på den. Sedan är det väl så att är inte hästen i vägen så är man själv det... Men alla har ju sina rutiner! Vi har ju alltid tomt stall ex. när vi mockar, eftersom alla våra hästar går ut samtidigt på morgonen. (Har vi inte det, så får hästen flytta till gången eller till ledig box). På tävling åker jag aldrig själv, så då kan jag alltid be min kompanjon att leda hästen under tiden. (då den ofta behöver ut och röra på sig ändå, när man inte har tillgång till hage).

Sedan kan jag hålla med om att den åtminstone ska vara uppbunden! Det är det minsta.
 
Sv: Låna omockad box?

Halvt knapplån

Tilläggas bör väl om irritation inom hästvärlden, vi är en STOR majoritet tjejer... hehe.. Ett citat som passar in här: "Om kvinnor regerade världen hade vi inte haft krig. Vi hade däremot haft krigsförhandlingar 1 gång i månaden."
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 410
Senast: Spike
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 890
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 307
Senast: Crossline
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp