Ländtäcke/ridtäcke

Eve

Trådstartare
Vilket är snyggast? Vilket material är bäst?
Vad har du för ländtäcke? bilder!

Jag vill ha ett ulltäcke, men jag vet inte riktigt vilket.

Sv: Ländtäcke/ridtäcke

Mias!
Jag har ett i ull, brunt med beige kant som iaf. jag tycker är väldigt fint och bra :D Fast deras i bävernylon är också superbra

Tycker ländtäckena, alltså de korta, är bäst att rida med, de är inte i vägen för skänkeln. Ull har jag för det mesta när jag rider eftersom det andas bra, har bara regntäcke om det ösregnar.

Jag har Mias, har både ett ull och ett bävernylon med teddyfoder, båda har superbra passform och har hållt sig snygga i många år!

Gillar bäst ridtäcke, tycker de sitter stadigare än ländtäcke, men det verkar vara smaksak!

Jag har både och, lite beroende på tillfälle. Om det är vinter och superduperkallt så behåller jag täcke på hela ridpasset och då blir det smidigast med ett ländtäcke. Ska jag bara ha det om jag skrittar fram eller rider ut kör jag på ridtäcke.

Jag har 3 st från Mias som jag bara älskar. Jättefin kvalitet och snygga! Har två i ylle och ett i dubbelsydd fleece.

Annars kan jag rekommendera z-täckets ländtäcken. Jättebra passform och precis som mias kan du designa helt efter egna färger:) Väldigt bra i pris också!!

Jag har ett jättefint fleecefodrat ridtäcke från Glen Gordon!
Mörkblått och vattentätt! :love:

Tänkte köpa mig ett svart också, gärna med guld detaljer! :d

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 419
Senast: Silje
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
669
Senast: Leeelot
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 050
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023