Ländtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 867
E

Egonson

Vart finns det OFODRADE (ej fleeceinsida heller, utan bara helt ofodrat), regntäta ländtäcken i storlek full?
Behöver ett sådant. Inte ridtäcke/skrittäcke utan bara ländtäcke.

Sv: Ländtäcke

Jag köpte ett sånt på Gekås en gång, men det är rätt länge sen nu. Kostade typ 60 spänn och det är helt suveränt! :bow:

Jag har för mig jag har sett sådant på granngården. Dock är det reflexländäcke, men det är vattentät å ofodrat. Fast dom har tagit in en ny model nu framemot våren vi hade för en liten stund sedan. Så jag är inte säker på att dom finns kvar nu när dom har haft stor rea.

Reflextäcke har jag redan ett från Event, jättebra och regntätt, fast det har 100 g fyllning och det är 100 g för mycket :p
Vill bara hålla hästen torr på rumpen, inte varm.
Inget emot reflex, men jag tänkte ett i vanlig färg. Glömde nämna det.

Okej, det jag såg, vet jag inte märket på men det var ofodrat. en tjej i mitt nummera förra stall har ett sådant nämligen.

Tror att Granngården har något. Åk dit och kolla, du kanske hittar ett där.

Mystix

Precis ett sånt material menar jag :bow: Synd att det är skritt-täcke bara, annars verkar det perfekt :)

Nu du, nu har jag fått puckad ide här :devil:

Ta bort fodret i det du har :devil: :angel:

:rofl: Men då blir det ju för tunnt på vintern ;) Sen tänkte jag, kanske kan jag få slippa det där fula neongula några månader i alla fall p:p

Kolla med Exklusiv eller Sjöhagen annars om inte dom kan sy upp ett ländtäcke åt dig, precis så som du vill ha det.

Jaha på så viss, du får köpa billigt nytt snyggt ländtäcke å riva ur fodret i det då :devil:

Skrittäcke späner man framför sadeln, tänk dig ett täcke med ett hål på ryggen för sadeln och att framdelen saknas.

Ländtäcke börjar där sadeln slutar å man spänner fast det i sadelgjorden/sadelgjordsstropparna.

Ridtäcke är ett helt täcke som lägs över sadeln och har hål på sidorna där man tar ut stiglärden å stigbyglarna. Tror jag är inte säker på det täcket riktigt.

Ja du, bra fråga.

Ridtäcket håller iaf sadeln tor om det regnar/snöar. Det gör ingen utav dom andra.

Skritttäcket är oftast lätt att ta av å på trots att man sitter på hästen, iaf av, fast någon kan säkert vara vänlig å puta in svansen så det ligger kvar bak oxå. Skrittäcket har ju bara en kardborknäppning framför sadeln så perfekt när man skrittar till ridhus, bara att ta av å lägga på sargen när man kommer fram efter man värmt upp hästen.

Ländtäcke sitter på å kvar bra när man rider ute å travar å galopperar. Skrittäcket anser jag är lite obekvämt att rida med, lite smått i vägen.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka