Bukefalos 25 år!

Lång päls?

pajaztar

Trådstartare
min häst har väldigt lång päls. Den är inte tjock, utan stråna är bara långa. Vad kan det bero på? Hon är pigg o frisk i övrigt, men pälsen ser konstig ut.

Hästen kan vara maskangripen..Ta ett träckprov för att utesluta.
Min ena häst hade långa hårstrån på och under magen. Detta berodde på mask.

S

strumpan

Jag kom i håg att när jag köpte min unghäst var hon otroligt långhårig,hon såg förjäääävlig ut.Ursäkta svordommen)Men vad som var problemet där var att hon var undernärd enl. veterinä.Hon kanske även var omaskad när jag köpte henne.Hon fick fri tillgång till hö ,samt avm.efter konstens alla regler .Detta hade effekt. :bump:

Liknande trådar

Hästvård Vi har ett gång ponnys i stallet som samtliga har kvar sin vinterpäls. De fäller men pälsen är fortfarande lång och tjock. Det känns ju...
2
Svar
30
· Visningar
1 483
Övr.Katt Hittekatten S har så märklig päls - väldigt tjock och tät och fluffig (fastän kort!) som jag tänker mig en angorakanin. Eller kanin...
Svar
18
· Visningar
853
Hundhälsa I vintras tappade Ruben päls, bara på ett ställe på sidan av kroppen. Ingen klåda och huden var inte irriterad. Det kom från ena dagen...
Svar
0
· Visningar
399
Hästvård Hej! Jag har börjat beta min häst för hand lite varje dag för att vänja in honom på gräs och har lagt märke till att han låter en del...
Svar
3
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2021, del 2
  • Cameo
  • Vad gör vi? Del CXLI

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Annonsera mera hundar