längd på gjord (:

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Sterling
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 556
S

Sterling

Vad tror ni om en 110 cm eller 120 cm gjord till en D-ponny och en häst? Kan det passa båda, eller måste jag köpa en ny hoppgjord när jag köper ny häst då? :confused:
Tacksam för snabbt svar :D

Sv: längd på gjord (:

120 kan passa båda ! beror ju på vad du har för sadel också..

okej, då tror jag att jag köper en hoppgjord som är 120 och hoppas att det passar ;)

jag tror också på 120.
110 kan inte äns min lilla d-ponny ha:angel:, men de beror ju som sagt på sadeln..

jag har 130 till min storhäst och han är absolut inte tjock, snarare tvärtom :crazy: har normallånga stroppar på min sadel...

till mina d-ponnyer har jag 110 resp 120. 120;n är för lång tycker jag...

ta 125 :p

hm,... klurigt det där.. men vipps så står du med en gjord du inte kan ha på ngn av dom! min d ponny har 110 cm på resårmagplattegjord. den sitter bra, men det är precis rätt stl. 120 hade vart för långt, med resår. ( utan går det finnemang..) och 1m för kort..
jag skulle nog ha köpt en 110 till ponnyn, då din är ( om jag inte har helt fel? ) ädel? :D

jag hade en hoppsadel och då hade jag 120 gjord till både min d-ponny och min stor häst. Funkade bra!

Jag har använt 110 cm till både ungponny, vuxen D-ponny och liten stor häst. Då har jag på 6-5, 5-5 och 4-5.

tack för alla svar! Det slutade med att jag köpte 1.10, tyckte den såg lagom ut. men icke, typ 20 cm för kort... "/ så nu måste vi skicka ner den till Tingsryd och beställa en ny, en typ 1.30, jobbigt! :eek: men, men, helt mitt fel som var lite korkad :p

min häst brukar ha 120 gjordar men på nya sadlen (butet) var jga tvungen att köpa 145 :O ( DET är långt ! ) haha

har du köpt ny häst:D

neej, tyvärr "/ ingen vill ha min lilla pålle :p nej, men jag tyckte att han behövde en hoppplatta nu när vi ska börja tävla lite högre och han har haft sår ibland på magen... "/

min d-ponny har 110 och den precis lagom, men han är ju vädligt smäcker också så det beror ju på..tror en storhäst iaf behöver 120.

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: Panikponnyn
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?