Långtidshyra

N

Notorius

Funderar på att långtidshyra en VV. Om man långtidshyr, skriver man kontrakt på hur länge?
 
Sv: Långtidshyra

Ring och fråga, de finns ju i Kristinehamn. Annars tror jag minsta hyrtid är 6 mån och sedan fritt uppåt. Tror jag, vad jag kan minnas.
 
Sv: Långtidshyra

Okej, vi har tänkt ha den i 1-2 år. Är trött på att behöva ¨åka flera mil och hyra en :p
 
Sv: Långtidshyra

Vad finns det för för- och nackdelar med att långtidshyra?
 
Sv: Långtidshyra

Om ni "bara" ska ha transporten i drygt ett år är det väl ett alternativ. Men ska ni ha den längre är jag övertygad om att ni tjänar på att ta transporten på avbetalning istället! Då betalar ju ni till er själva och transporten blir mer och mer er. Vet återförsäljare av transporter som avråder från långtidhyrning (trots att de själva erbjuder långtidshyra) pga att det är förhållandevis oekonomiskt! ;)

//Alice
 
Sv: Långtidshyra

Men det verkar himla praktiskt :p
Sen så kan man ju inte ha samma transport hur länge som helst, måste ju byta upp sig ibland ;)
 
Sv: Långtidshyra

Instämmer! Det verkar superpraktiskt.:idea: Men finns det fler på marknaden som hyr ut en längre tid?

Man har ju hört så mycket dåligt om VV så jag är lite skeptisk ändå eftersom jag aldrig ens tittat på en. Hur är ventilationen t ex?
Hur fungerar den i värme resp. kyla?
 
Sv: Långtidshyra

Tycker det verkar väldigt smart med långtidshyrning. Speciellt när man inte ska ha den så himla länge. Ett + i kanten är ju att man själv får hyra ut transporten till andra, man behöver alltså inte gå i back.

Star har ju också långtidsuthyrning, men har för mej att det kostar mycket mer än VV.
 
Sv: Långtidshyra

Har kollat på Henra, de verkar ju super, tusen gånger mycket bättre än VV. Kan man få tag i vagnen hos återförsäljaren tro, om man nu ska hyra? Isåfall är det ju en milskillnad på ca 90 mil jämfört med VV.:idea:
 
Sv: Långtidshyra

Håller med.
Sen vill jag tillägga att VV är DÅLIGA transporter! Skrangliga och ventilationen är icke-existerande.
 
Sv: Långtidshyra

Hejsan! Jag långtids hyr min värmlandsvagn. En enkelaxlad grön 03. KOstar mig 890kr i månaden och då ingår service, skatt, besiktning osv.
Minsta hyrtid är 6månader och därefter är det 1månads uppsägningstid om man inte ksulle vela hyra den nå mer.

Jag kan sen om jag skulle vela köpa loss den...tillgodo räkna mig 50% av inbetalda hyror. Man kan även där jag hyr lägga en handpenning på 20% av köpesumman och betala av resten.

Sen om man har köpt en så kan man byta upp sig sen om man skulle vela.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 548
Senast: Dentaku
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: mysboll
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
973
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 441
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp