Långureer! :D

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Duddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 903
D

Duddi

Jag och en kompis ska ut på långtur i sommar. Vi kommer rida ca 1,5 mil första dagen. Vi ska sova över i ett stall så hästarna kan gå ute. Sen rider vi tillbaka efter två dagar samma väg. Varken vi eller hästarna har varit ute på långtur förut och hästarna har inte värdens bästa komdis. Men så pass bra att vi ska klara det i alla fall. Vi ska även ha en vilopaus efter ungefär halva vägen vid en sjö. Nu undrar jag vad man ska tänka på när man rider på långtur. Vad ska man packa ner? Jag vill gärna ha massor av tips. Tacksam för svar!

Sv: Långureer! :D

Ni ska alltså rida 1½mil dag1 vila dag2 och rida 1½mil dag3.
Varför rida så kort?

Packa inte ner mer än det apsolut nödvändigaste. Packa sakerna i plastpåsar i sadelväskorna så blir inte allting dyngsurt om det regnar.

/Linnea

Sv: Långureer! :D

Det är våran första långtur. Och hästarna har, som sagt, inte värdens bästa kondis.. vi tänkte även göra en längre nästa sommar. Då ska vi träna upp deras kondis ännu bättre. Men man måste väl inte rida ultra långt på en långtur?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 289
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 836
Senast: 13579vas
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka