Laptop-väska

Bukefalos 30 år!

Crossline

Trådstartare
Jag behöver en ny laptopväska, min är både röten och fel storlek. Kan ni hjälpa mig att hitta något bra, eller vad använder ni?

Jag vill ha:
- axelrem.
- fack för 17tums dator.
- kunna få plats med både dator och en matlåda samtidigt.
- mer finväska än sportbags-stuket.
- i något hållbart och slitstarkt material.
- gärna många fack.

Tips?

Jag köper mina väskor från Wardow. Stort utbud och ofta kampanjer. Kan selektera på laptop storlek på hemsidan. Utan prisnivå är det svårt att tipsa om annat än vart man kan hitta och själv leta.

Jag behöver en ny laptopväska, min är både röten och fel storlek. Kan ni hjälpa mig att hitta något bra, eller vad använder ni?

Jag vill ha:
- axelrem.
- fack för 17tums dator.
- gärna många fack.

Tips?
Jag gillar ju de här enklaste modellerna (så knappast finväska men inte heller sportbag) men det börjar bli lite dåligt utbud på de stora 17"-väskorna (allt fler laptops kryper ner i oanvändbara storlekar...)

1772011027971.webp

Jag vill ha:
- axelrem.
- fack för 17tums dator.
- gärna många fack.

Tips?
Jag har helt övergått till laptop-ryggsäck, främst p.g.a. ergonomin, men vet inte om det är aktuellt?

Jag vill ha:
- axelrem.
- fack för 17tums dator.
- gärna många fack.

Tips?
Jag tänker tvärtom. Jag har ett tunt fodral till min (finns på Granit) och har den i läderhandväskan. Det går finfint och handväskor är så praktiska.

Jag gillar ju de här enklaste modellerna (så knappast finväska men inte heller sportbag) men det börjar bli lite dåligt utbud på de stora 17"-väskorna (allt fler laptops kryper ner i oanvändbara storlekar...)

Visa bifogad fil 181729
Den var ganska fin! Får matlåda plats?
Jag har helt övergått till laptop-ryggsäck, främst p.g.a. ergonomin, men vet inte om det är aktuellt?
Asså jag gillar tanken på ryggsäck, men jag är nog ingen ryggsäcksperson :o
Den är så fin! Men jag trivs bättre med axelrem…

Jag har ryggsäck med mjukt lap topfack i till min dator. Det fungerar bra, och man får plats med både matlåda och om man behöver få plats med annat.

Nyfiken, på vilket sätt är man inte en ryggsäck-person? Känns så smidigt att ha händerna fria!

Kan till viss del förstå tanken kring att inte vara en "ryggsäcksmänniska", det trodde jag inte att jag var heller men det är verkligen så otroligt mycket bekvämare på alla sätt. Numera finns det ju en massa riktigt snygga, nätta ryggsäckar också vilket har hjälpt mig att komma över en del fördomar jag hade ;) Jag har t.ex. denna från Kapten & Son, tycker den är supersnygg och jag får precis plats med allt jag behöver för jobbet (laptop+ laddare, plånbok, anteckningsblock, matlåda, vattenflaska). Den har separat laptop-ficka både på insidan och utsidan.

1772026177129.webp

Kan till viss del förstå tanken kring att inte vara en "ryggsäcksmänniska", det trodde jag inte att jag var heller men det är verkligen så otroligt mycket bekvämare på alla sätt. Numera finns det ju en massa riktigt snygga, nätta ryggsäckar också vilket har hjälpt mig att komma över en del fördomar jag hade ;) Jag har t.ex. denna från Kapten & Son, tycker den är supersnygg och jag får precis plats med allt jag behöver för jobbet (laptop+ laddare, plånbok, anteckningsblock, matlåda, vattenflaska). Den har separat laptop-ficka både på insidan och utsidan.

Visa bifogad fil 181741
Kan du förklara vad du menar med att inte vara ren ryggsäcksmänniska? Vad innebär det?

Kan du förklara vad du menar med att inte vara ren ryggsäcksmänniska? Vad innebär det?
Inte gilla att bära ryggsäck ofta (gilla kan nog innebära både känsla av vill inte ha nåt på ryggen och att det inte känns som att det passar - inte är snyggt på en själv) ? Jag väljer också hellre axelremsväska än ryggsäck.

Inte gilla att bära ryggsäck ofta (gilla kan nog innebära både känsla av vill inte ha nåt på ryggen och att det inte känns som att det passar - inte är snyggt på en själv) ? Jag väljer också hellre axelremsväska än ryggsäck.
Ja det där sista du skrev funderade jag på om det var för annars tänker jag väl att man skriver att man inte gillar att bära på ryggen eller liknande. Tycker bara att uttrycket ryggsäcksmänniska känns konstigt, men förstår nu vad som menas. :) Men jag antar att jag då kan kalla mig för att inte vara handväskmänniska då jag ogillar att bära i händerna. :)

Jag har burit många axelremsväskor men de senaste åren är det ryggsäck som gäller av så många praktiska orsaker. Det går i mer, fördelas bättre viktmässigt när man bär osv.

Jag vill ha:
- axelrem.
- fack för 17tums dator.
- gärna många fack.

Tips?
Jag gillar ju By Banoo. Tycker dom är så coola, men jag har inte haft nån själv utan harvar på med min gamla standardväska (jobbets). Men tänker att när den säckar ihop ska jag köpa en By Banoo ☺️

Jag har ryggsäck med mjukt lap topfack i till min dator. Det fungerar bra, och man får plats med både matlåda och om man behöver få plats med annat.

Nyfiken, på vilket sätt är man inte en ryggsäck-person? Känns så smidigt att ha händerna fria!
Min väska med ett brett band tvärs över kroppen, ligger platt mot nedre ryggen, är väldigt bekväm.

När man ska betala så drar man fram den bara (eller om man känner att ngn kanske skulle vilja rota i väskan i det området) och när man cyklar slänger man bak den på rumpan. Bekvämare att cykla med än med en ryggsäck iom att den inte snärjer hårt mot armarna när man sträcker fram dem. Det går lätt att få i en laptop. Lite knivigare med matlådan iom att jag inte vill lägga den på kant och riskera att den läcker i väskan.

Hade en sådan här hela tiden jag pluggade, dom är galet bra. Dock har jag haft tre stycken... så de håller bara runt 3-4 år eller så utan att bli ruggade i kanten

https://designtorget.se/vaska-olkalaukku-urbaani-svart/

Längtar lite efter en ny, men jag har en supertrevlig mer högställd i läder nu. Som är jättefin, men inte lika bekväm.

Liknande trådar

• Jobbväska
  • Väska för (jobb)resa.
  • Hjälp mig att hitta en väska till hösten!
  • Väskor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka