Chriistiina
Trådstartare
Hej!
(vet inte om ja skriva rätt, men ngn får flytta annars)
För ett år sen följde jag med min kompis till hennes häst och fick prova rida, vilken kännsla! Så har ridigt lite hoss henne och hon har lärt mig lite grunder om hästen skötsel och ridning. Och nu för 3 veckorsen började jag i en vuxengrupp på en ridskola (är 17år).
Och det är superkul! Men som nog alla vet så räcker ju inte en gång i veckan när man väl börjat
Fast jag vill nog inte rida mer, inte nu till en början iaf, och kan ju rida hoss min kompis. Men jag vill lära mig mkt mer om hästen skötsel och sjukdommar. Känns som ridningen är en sån liten bit, det är så mycket mer ju. Sen om typ kanske några år om man vill ha egen häst så måste man ju kunna massor.
Så nu ber jag om tipps på hur man lär sig mer om hästar?
Finns det ngn bra sida? Eller ngn bra bok eller film man kan köpa?
Att hjälpa till hoss andra är ju också bra, som skötare ngn dag eller så. Men vem vill ha hjälp av ngn som knappt kan ngt eller ha ngn hängade efter sig
Så skriv nu allt ni kan komma på för jag ska kunna lära mig mer
// Christina
(vet inte om ja skriva rätt, men ngn får flytta annars)
För ett år sen följde jag med min kompis till hennes häst och fick prova rida, vilken kännsla! Så har ridigt lite hoss henne och hon har lärt mig lite grunder om hästen skötsel och ridning. Och nu för 3 veckorsen började jag i en vuxengrupp på en ridskola (är 17år).
Och det är superkul! Men som nog alla vet så räcker ju inte en gång i veckan när man väl börjat
Så nu ber jag om tipps på hur man lär sig mer om hästar?
Finns det ngn bra sida? Eller ngn bra bok eller film man kan köpa?
Att hjälpa till hoss andra är ju också bra, som skötare ngn dag eller så. Men vem vill ha hjälp av ngn som knappt kan ngt eller ha ngn hängade efter sig
Så skriv nu allt ni kan komma på för jag ska kunna lära mig mer
// Christina