lära in skolorna?

Gullan86

Trådstartare
jag undrar nu hur ni lärde era unghästar detta:

skänkelvikning:

bakdelsvändning:

framdelsvändning:

öppna:

sluta:

hm har jag glömt något.....eller har ni fler tips på hur man kan lösgöra hästen eller hur ni tränar era hästar :banana:

Sv: lära in skolorna?

Bäst att börja från marken med ett spö och lära den att vika undan för spöt och röst kommando. Det är i allmänhet lättast att börja med framdelsvändning. Fast jag tycker att du ska ta hjälp av en instruktör.

Sv: lära in skolorna?

Köp boken "Reynirs ridskola" Den finns på Ridsport o på SIF:s försäljning. Där står allt du behöver veta.

Liknande trådar

Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: Tora
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 015
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 989
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 520
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna