Lärare man aldrig kan glömma.

• Skola & Jobb
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 6 574
Jag minns mest de alldeles fantastiska lärarna jag hade. I högstadiet, fysik, kemi, matte, engelska. I gymnasiet, framförallt matte.
Sedan hade vi i högstadiet ett bedrövligt undantag. Vi hade samma lärare i samhällskunskap och religion. Men då hade vi X-lund. Ingen visste skillnaden.
Oavsett vad schemat sa, såg vi på film. Om filmen felade, hoppade, hackade eller saknade ljud spelade ingen roll. Gissa om det var en brant uppförsbacke med gymnasiets samhällskunskap.

Jag hade en lärare vid namn Birgitta i matematik och Noämnena upp till årskurs 6, hon upprepade hela tiden att tjejer inte kunde lära sig matematik, utan det var för killarna.

I gymnastik hade vi en äldre kvinna som hade svårt för elever med dålig motorik och tryckte ned flera av oss.

Efter det hade vi en man både i gymnastik som gillade att glo på de mer välutvecklade tjejerna och kom gärna in när vi stod i duschen.

Under högstadiet hade vi en manlig lärare som gömde sprit på toaletterna och flera av lärarna som blundade för uppenbar mobbning.

Jag funderar över hur många bra lärare i grundskolan som jag har haft men kommer bara ihåg en svenskalärare. På gymnasiet var det dock bättre och jag hade flera speciellt i yrkesämnena.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka