Låsa tangentbord på Asus laptop

MissFideli

Trådstartare
Katter är som många vet, väldigt duktiga på datorer. De kan troligen hitta fler funktioner än vad tillverkarna av dator och program visste fanns.
Därför laddade jag hem ett program som skulle göra att man kan låsa tangentbordet och endast öppna det igen med hjälp av ett lösenord. Funkar okej. Men om katten lägger sig på tangentbordet, så verkar programmet stängas ner.

Så har ni andra bra tips? Det är baraproblem när jag spelar spel, så lätt att låsa upp och fungerande mus är krav.
 
Något som är helt ofarligt att prova är trycka ner högra shifttangenten i typ 8-10 sek. Lovar inte det funkar men min äldre Asus med äldre win funkade det på
 
Och för att minska risken för att bli sittandes med en obrukbar dator sen, funkar det på samma sätt om man ska låsa upp tangentbordet sen?
 
Jag skaffade skärmstativet Suldrup från Jysk. Har tangentbordet vilande på armarna när jag inte använder det, och även när min katt Molle vill vara med och skriva, tycker det fungerar bra, han kommer inte åt tangentbordet på samma sätt nu.
suldrup.PNG

Jag har vänt det så "armarna" pekar framåt.
 
Jag skaffade skärmstativet Suldrup från Jysk. Har tangentbordet vilande på armarna när jag inte använder det, och även när min katt Molle vill vara med och skriva, tycker det fungerar bra, han kommer inte åt tangentbordet på samma sätt nu.
Visa bifogad fil 60068
Jag har vänt det så "armarna" pekar framåt.

Jag förstår inte. Tangentbordet vilande på armarna?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Alla kära seniorer, jag har i ett tidigare inlägg (hittar det ej) beskrivit hur bra just VI som pensionärer har det med vår gård o...
Svar
13
· Visningar
1 276
Senast: Prosit
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 971
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp