Laser/byta trumma

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Magnus_J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 657
M

Magnus_J

nån som är haj på att meka skrivare.?
jag vet att man kan rengöra dem och "nollställa" istället för att byta trumma i dem som är svindyrt.

dessutom lämnar man in den så byter de trumma och skickar iväg den för rengöring och man får en rengjort istället..

är en Brother HL1030

Sv: Laser/byta trumma

Visst kan du göra ren skrivaren själv men det är ett riktigt pilljobb. Jag har fått ta hand om en hel drös utrangerade skrivare och kopiatorer genom åren och steg ett är att lyfta ur tonerpaketet med trumma och allt, plundra resten på papper och kåpor och helt sonika ta tryckluften och blåsa ur damm och gammal toner ur chassit. OBS: utomhus i medvind annars ser du ut som en neger efteråt. :D Skruva isär tonerdelen med trumma och sump, töm ur pulvret i nån bytta och demontera trumman. Innanför trumman finns ett magnetiskt pulver som du inte får tappa bort eller förorena, tappa upp det i en ren bytta. Blås ren tonerkasetten. Ta trumman och polera upp den med Häxans silverputs eller nån annan silverputs men ta inte på trumman med händerna utan ta i gavlarna för annars förstörs ytskiktet. När du polerat trumman så får den inte utsättas för uv-ljus, den är ljuskänslig och aktiveras till och med i lysrörsljus. Montera i trumman och häll tillbaks det magnetiska pulvret, montera ihop tonerkasetten, fyll på toner och sätt i kasetten.
Klarrrrrrrt!

Ett hett tips: plundra gamla tonerkassetter på pulver för det är samma pulver i alla sorter, även kopiatorer trots att leverantörerna säger något annat.

Ner de skulle slänga en drös med Laserskrivare (Alla åt papper så man var tvungen att lägga in en åt gången) så tog jag hand om en skrivare och 6-7 tonerkassetter så nu har jag toner så det räcker :)

Passa på att lära dig hantverket ordentligt för det är ett lönande extraknäck, väldigt lönande. Ta rätt på en drös skrivare på tippen, rengöring och tonerladdning och ut med annons. Jag kan lova att dom är lättsålda och är det nåt skrälle som är helkass så kan man tömma den på toner och återlämna den på tippen. :idea:

*Ja, jag vet att det är förbjudet att ta saker på tippen , men dom har middag mellan 12 och 13 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,* :o :angel:

Ride on skrev:
Passa på att lära dig hantverket ordentligt för det är ett lönande extraknäck, väldigt lönande. Ta rätt på en drös skrivare på tippen, rengöring och tonerladdning och ut med annons. Jag kan lova att dom är lättsålda och är det nåt skrälle som är helkass så kan man tömma den på toner och återlämna den på tippen. :idea:

*Ja, jag vet att det är förbjudet att ta saker på tippen , men dom har middag mellan 12 och 13 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,* :o :angel:

Låter som att vill man har tag i Ride On så är det bara att gå till tippen mellan 12-13 ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
736
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
183
· Visningar
23 859
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 512
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka