Bukefalos 28 år!

Laserbommar i hoppning i Globen?

Vad händer om hästen springer igenom en gång och upptäcker att inget tar emot :confused: Har ju svårt att se att hästen då kommer att hoppa nästa gång.
 
varför har dom kommit på det här? Känns som om det är mer olyckor i fälttävlan, eller är det av nån annan anledning? Utvecklingskåt, kanske? :confused: :confused: :confused:
 
Som sagt så har de provat att använda det i bland annat höjdhoppning (men aldrig förut på "riktigt"). Varför de använder det på Globen tror jag är för att underlätta uppbyggnaden av banan (+ att de ju har nåt samarbete med han laserkillen som bla gjorde Pegasus uppe på taket förra året)...
 
Ponny skrället skulle nog minnan bara springa rakt igenom, men först skulle han vara livrädd för det... :smirk:
 
låter som en toppenide, hästen som hoppar upp för banken... som inte finns... :crazy:
 
Sjävlklart måste väl rivning vara när strålenbryts, men som jag skrivit innan, om den bryts av att svansen kommer mellan då??
 
Vad du hänger upp dig på svansen! :) är det så vanligt att svansen slår i bommen egentligen? Den lyfts väl upp i språnget?
Men det kommer nog att bli flera "rivníngar", ett islag som inte orsakar fall av en bom kommer nog att räknas om hästen petar ned hoven bara en liten bit i laserstrålen, eller vad tror du?
/P
 
Varför jag hänger upp mig på svansen är för att vid tex ett dåligt språng, hästen kommer över hinder men svansen slår i, det kan hända och då blir det en rivning med en laserbom vilket knappast hade skett med vanligabommar.
 
Såg dom i ridsport...grymma varom iaf...Min lilla ponny skulle säkert hoppa dom, han e typ inte rädd för nåt :) peppar peppar...
 
ja, om dåliga språng kommer att ge fyra fel så kommer kanske hoppningen att alltmer bli en bedömningsport, som dressyr. Endast rena luftiga språng godkänns.
/P
 
Lät ju som en toppenidé till.. NOT..den dagen kommer iallafall jag sluta totalt som hoppdomare om det ska vara bedömning på språngens kvalitet också..

Hur många unghästar skulle lyckas kvala till några championat om de inte ens skulle tillåtas ett enda skitsprång på banan trots att de klarar hindret.

Bedömningssporter i stort ger jag inte mycket för.
 
En del av mina inlägg hittils i den här tråden har varit mest ironi, men det kanske inte har framgått?
/P
 
Min ponny skulle s'kert hoppa....e typ inte rädd för nåt...:) peppar peppar...
 
Jo, du har redan talat om det... Vill du säga det en gång till??
 
Kanske är en bra idé tills det att alla hästar har fattat att man kan springa rätt igenom. Kan lova att det skulle ta min höst en "rivning" så hade det varit kört.

De är ju faktiskt inte så dumma att de fortsätter att hoppa om det inte finns något hinder!
Fattar inte alls hur de har tänkt sig det.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Lutten
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 038
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp