Låst minneskort ??

Emuliiaa

Trådstartare
Ja, blir så trött på mig själv..

Har ett minneskort på 2GB som jag har haft i min systemkamera,
sen skulle jag ladda över bilder på minneskortet men råkade göra en mapp utanför själva "DCIM" filen där de övriga bilderna ligger.

Efter det märkte jag att jag hade lyckats "låsa" minneskortet för att jag lade mappen fel..

hur lyckas man ? :confused:
Och vad kan jag göra åt det ?

Om man går in på minneskortet när man har det i datorn står det att det är skrivskyddat om man högerklickar -> egenskaper, och man kan inte ändra något heller.

Snälla hjälp !

Ps; när man har minneskortet i kameran står det att det är låst, och går inte att fota på. Ds.

Sv: Låst minneskort ??

Vissa minneskort brukar ha en liten "spak" på själva kortet som man kan skrivskydda det med (som 3,5''-disketterna hade), du har inte råkat komma åt den?

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 693
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Sambon hade en samsung och vid telefonbyte så lade han över alla sina bilder på minneskortet. SEdan stoppa han minneskortet i sin Nokia...
Svar
13
· Visningar
1 426
Senast: Korven
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 906
Senast: Mitra
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?