Lasta hästen utan mellanvägg

Sv: Lasta hästen utan mellanvägg

Jag låter INTE mina vända sig. Never. Den dag de försöker vända sig fast det är för trångt blir det inte kul. Ponnyn t ex kan ledigt vända sig än, men får INTE göra det. Han ska inte lära sig det, för den dag han är större och provar det, eller får för sig att prova i en enhästars eller med mellanvägg så kan det bli otrevligt.

Där är anledningen för mig, de ska aldrig lära sig det helt enkelt, tanken ska inte finnas helst. Man går in och backar ut.

vad bra att det funkade!!!!!! Långa rep e bra o ha ibland till diverse.
Lycka till nu hoppas det fortsätter gå bra.:banana:

Men hur vet han att han får vända när han inte har sadel, om han får vända utan? Jag tycker det känns skitäckligt att de vänder sig, och är rädd att de fastnar, repar sig eller börjar leva loppan under färd.

[QUOTE=Amk;11195486]Men hur vet han att han får vända när han inte har sadel, om han får vända utan? Jag tycker det känns skitäckligt att de vänder sig, och är rädd att de fastnar, repar sig eller börjar leva loppan under färd.[/QUOTE]

Men en häst får aldrig få chansen att vända sig i transprten!!! el får han det?????

Jag brukar träna på att stå i släpet, lastar lägger in mat och så får hon stå där i och äta och ta det lugnt, min har iallafall blivit "säkrare" med detta, då kan man ju kika till dom och se hur dom beter sig när dom e själva.:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan I mitt stall står ett av en familj, nyinköpt halvblod. Enligt reklamen var hästen inte så utbildad, därför billig. Den hade i princip... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 219
Senast: Tennessee
·
Hästhantering Min underbara häst har visat sig ha ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa. När jag köpte henne för snart två år sedan åkte hon...
Svar
15
· Visningar
4 561
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 964
Senast: axel
·
Gnägg Att hästlivet är riskabelt är ingen nyhet. Men hur mycket får man vara med om egentligen? Har vissa tur och ser knappt en fluga dö under... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
14 192
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31