lastningen-ett problem...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Liiiinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 945
L

Liiiinda

Jag har en häst på snart fem år, inte haft några problem alls att lasta eller åka transprort innan, men nu det sista halvåret vägrar hon att gå in i transporten...varför vet jag inte. Har provat alla metoder känns det som...mat, väntat ut henne...någon som har något bra tips??

Sv: lastningen-ett problem...

På vilket sätt vägrar hon? Vill hon inte gå nära släpet, går hon upp på lämmen och backar ner igen? Är hon rädd eller istadig?

Mitt sto gjorde samma sak, hon har åkt i flera år. Det visade sig att hon av någon anledning tyckte att det hade blivit för trångt trots att mellanväggen stod snett ( hade trekvartsbom). Testade att ta bort mellanväggen helt, så numera är hon lättlastad igen med hellånga bommar.

åker ni ofta?
åker ni då för att träna?

tänkte om släpet blivit = jobb?

ett tips kan vara att lasta bara för att - ta en dag då och då och lasta sen låta hästen gå in i stallet eller ut i hagen igen?

Hej
Min Jupiter (>750Kg) gjorde samma sak. Jag tog hjälp av Tommy Arvidsson, en ung men mycket skicklig problemlösare.
Du når honom på 0702-009028. Han finns i Ulricehamn men åker ut.

Hälsa från Peter & Jupiter

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 205
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: animalasia
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är... 2
Svar
35
· Visningar
2 184
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet