Låt med säckpipor i Skottland

Sv: Låt med säckpipor i Skottland

Har för mig att "In a Big Country" (med Big Country) har säckpipor. Jag sitter på en utpost med rutten uppkoppling så jag kan inte länka.
Den låten hördes med jämna mellanrum när jag var i Skottland.
En glad låt.

Annars kanske det är någon låt från Runrig? De har säckpipa ibland i sina sånger.

Delvis knapplån.
Skulle just föreslå dessa två grupper, de tillhör mina favoriter och jag har försökt fundera på om någon av dem kunde ha en låt som spelades då.

:( Jaha att jag inte hittar denna låt skulle ju kunna vara en av de grupper ni ger förslag på, låten var rockigare och väldigt bra och hördes i butiker och lite överallt.
Jag tror jag kommer att hitta låten till slut, hade en annan låt som jag gillade jättemycket när jag var i Rumänien 1980 och för en tre-fyra år sedan hörde jag den igen så jag ger inte upp med denna mäktiga låt. :)

Finns det någon låt med Westlife eller liknande som det kommer in säckpipor i, har kollat många timmar nu, känns som det skulle kunna vara typ pojkband eller liknande som de har tillsatt säckpipor för att få låten mäktigare.

Du har ju "You raise me up" med Westlife, dock tror jag att det är Stråkar i den och inte säckpipa.. Men ibland kan de ju låta lite lika, speciellt om du hör låten i en butik.

:)Lyssnade hela kvällen i går på Runrig himla bra grupp, skulle kunna vara låt av dom jag söker men inte hittat ännu.
Men idag Dropkicks Murhus med låten Rose Tattoo vilken kanon bra låt :):)

Liknande trådar

Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 884
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: netia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka