Låt mig presentera..

Sv: Låt mig presentera..

Men vilken äcklig lite sak du har köpt dig då! *Fnyyys*

Helt underbar!:love: Vad ska du göra med honom?:laugh:

Ja faktiskt.. :p

För jag är nyfiken och vill veta varför.. ;)
För i detta fallet ( jag vet ju ingenting om varesig Ts eller Ts hund se inte detta som påhopp)
är det en skarp ras och nya valpen införskaffad är också av en skarp ras. Då undrar jag såklart varför den stora vuxna inte har vanligt koppel, för är man inte klar, eller inte klarar av den vuxna hunden av skarp ras, så kanske det inte är lägligt att skaffa en till skarp ras hund innan man är klar/inser sina begränsningar med den vuxna.

Men nu har jag fått svar i tråden och funderar inget mer på den biten.

Sen när blev schäfern en "skarp" ras:confused:
FÖ till TS: Grattis till nyförvärvet:laugh:

Om en okänd (du) på gatan skulle kommentera mitt val av redskap till hunden ( förutsatt att det är lagligt ) skulle jag nog tycka att du varken har med saken att göra och jag skulle tycka att du var rätt påträngande..

Skulle du dessutom ifrågasätta om jag klarade av den ras jag hade så skulle jag faktiskt bli irriterad och helt klart säga ifrån :)

Fast vad den ena hunden har "problem" med behöver ju knappast nya hunden också få problem med. Jag ser absolut inget hinder i att skaffa en till valp bara för att hunden innan inte är "färdig", man utvecklas ju hela tiden om man tränar rätt.

Vad menar du med "skarp"?

Ja, vasst är han äcklig :P?

Ja.. framöver så är väl tanken att ställa ut honom och kanske även prova på lite lydnad :)

till zizzy:
Vad du menar med skarp hund vet jag inte..
Tror inte du riktigt har fått klart för dig vad som menas med "skarp" och hur/varför vissa hundar blir/är det.

OJOJ vilken liten sötnos.
Rottisen är en underbar ras.
Jag har 2 tjejer
grattis till din snygging:rofl:

Jodå jag vet vad skarp ras innebär, ska jag ta mina högst personliga åsikter så tycker jag dessutom att Schäfern är vek och opålitlig med.
Men vad jag tycker om Schäfer hör inte hit.

Du hade fått bli irreterad och få säga i från. ;)

Men om Ts nu inte hade haft den erfarenheten som hon nu har, hur hade du då sett på saken?
Tänk om jag hade fått svaret att de haft honom som valp och har problem med att han drar och gör utfall mot andra hundar?
Givetvis måste man ju fråga!
Jag ställer alltid mer eller mindre dumma frågor och får svar.
Frågar man inget, får man heller inget veta.

Ena stunden kallar du schäfern skarp, för att i nästa andetag kalla samma ras för vek?

Något förvirrande kanske :)

-------

Hur jag hade sett på saken?

Jag hade aldrig ifrågasatt en främmande människa på gatan så länge allt går lagligt till.

Ena stunden kallar du schäfern skarp, för att i nästa andetag blivek?

Något förvirrande kanske :)

Tja kanske det, men en skarp och vek hund blir ju opålitlig.
Men som sagt är ju bara min högst personliga åsikt.
Jag har faktiskt inga bra erfarenheter alls av Schäfer.

Rottis däremot kommer det finnas en i mitt hem innan jag dör.

Så nu får man inte ställa frågor på ett diskussionsforum längre?:confused:
Tänk vad bra, då kan alla bara göra hålla med inlägg.. :p

Så nu får man inte ställa frågor på ett diskussionsforum längre?:confused:
Tänk vad bra, då kan alla bara göra hålla med inlägg.. :p

Jag frågade dig om du skulle ställa samma fråga till en okänd på stan, du svarade ja!

Sedan forts jag den diskussionen och tycker att jag var tydlig med vad för händelse jag diskuterade :confused:

Hålla med inlägg?

TS skriver en följetråd då hon hämtat hem sin valp och du riktar in dig direkt ( 2 meningar ) på att hennes äldre har halti :confused:

Aja, jag ville bara höra om du skulle ställa samma fråga till en okänd på stan, no more no less!

Tja, hamnar jag i diskussion med en främmande människa, tex stannat för att kika på den söta valpen. ;) Så varför inte fråga om man undrar?:confused:

Jodå, valpen är jätte söt pluttigull söt. Bättre så?
Jag menade inget illa, utan bara undrade. *suck*'
Och jag har ju fått svar för länge sedan.

Varför måste du förlöjliga mina svar?

Du undrade över något och frågade TS och jag blev fundersam och frågade dig = diskussionsforum eller hur?

Jodå jag vet vad skarp ras innebär, ska jag ta mina högst personliga åsikter så tycker jag dessutom att Schäfern är vek och opålitlig med.
Men vad jag tycker om Schäfer hör inte hit.

Så då bör ju TS aldrig skaffa någon mer ras, eftersom opålitligheten hos hennes första aldrig kommer att gå att träna bort?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka