Låt oss drömma...

Fortsätter mitt liv precis som innan pandemin. Går till jobbet, går hem från jobbet, tar tag i någon tapet och sliter o river en stund, hånglar lite med min sambo, går och lägger oss. Går upp till jobbet osv... JO föresten...vi ska börja dansa igen. Träna och tävla.
 
...att pandemin är över. Du kan inte smitta någon, och ingen kan smitta dig. Imorgon släpps alla restriktioner i hela världen. Vad gör du?

Jag tar med mig sambon på en dejt i stan där vi dricker kaffe och mår gott för en stund. Sedan hälsar vi på kompisarna som vi inte sett på evigheter.
 
Tänkte först skriva att jag fortsätter leva ungefär som vanligt, dvs jobbar som lärare, åker till stallet osv. Men kom på att jag längtar efter utlandsresa! Så det skulle jag boka mig en!
 
Bokar resa till Göteborg med mellanlandning i Uppsala för att kunna kramas. Herremin vad jag har saknat bästa vännerna, det suger att ha alla på 85 resp 125 mils avstånd och inte ens kunnat ses för en promenad på snart ett år (innan senhösten då, när det fortfarande kändes okej att ses utomhus). Varför är jag så svag för västkustbor?! :(
 
1) Föräldrar och svärföräldrar lära bjuda in till middag snabbt som tusan! Så dit kommer vi åka.
2) Träffa vänner! Jag är så sugen på att bjuda in kompisarna till en middag och trängas och umgås!
3) Konserter!! Jag skulle gått på en i mars 2020, först sköts den upp en månad, sen till april 2021 och nu är den uppskjuten till april 2022. Har några kvar i år som är oklara...
 
Jag kommer ta med mig sambon ut, på krogen, restaurang, spelningar.

Åka och simträna med barnen. Åka till Liseberg i sommar

Hälsa på mormor

Jobba från kontoret
 
Tar med dotterns farmor, min fd svärmor, till gården där dottern bor och jobbar och hälsar på!

Åker tåg till min kund!

Jobbar från kontoret i lite lagom utsträckning!

Går på after work!
 
...att pandemin är över. Du kan inte smitta någon, och ingen kan smitta dig. Imorgon släpps alla restriktioner i hela världen. Vad gör du?
Åker hem och hälsar på mina föräldrar. Har bara träffat dem två gånger sedan mars, båda gånger utomhus. Jag brukar åka dit minst ett par gånger i månaden i normala fall....

Längtar också efter att bara kunna helt spontant sätta mig i bilen och åka på loppis, något som jag knappt har gjort heller sedan mars. Jag testade någon gång i somras, men det var ingen njutning alls. Hade inte ro att strosa och titta på något, utan bara hålla koll på var alla runt omkring mig var.

Vill också kunna hoppa på ett tåg till Stockholm, och sitta en dag på stadsarkivet och botanisera i de arkiv som inte finns tillgängliga digitalt.
 
Bjuder in till gårdsfest med övernattning för långväga gäster.
Går på Rögles hemmamatcher och njuter av att trängas bland den euforiska ståplatspubliken.
Åker till Danmark, en dag att bara vandra runt på Louisiana och minst en dag i Köpenhamn.
Jobbar på kontoret och tar IRL-fikapauser och uteluncher med kollegorna.
Går och tränar på gymmet.
Bokar biljetter till Scandinavium och Falsterbo + går på teater, konserter och bio.
Och gör den där trädgårdsresan till England - med Sissinghurst och Great Dixter och annat fantastiskt - som gick om intet förra sommaren.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
491
  • Artikel
Hästnyheter Hon har bott i USA nästan hela sitt liv – men tävlar ändå under den svenska flaggan. Drömmen är att en dag vara del av det svenska...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att bjuda någon?
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp