Bukefalos 28 år!

Låt oss drömma...

1. Går och klipper mig. Mitt hår ser bedrövligt ut. Direkt när de öppnar kommer jag boka en tid.
2. Tatuerar mig.
3. Kan återuppta flera hobbys som nu är stängda eller inställda.
4. Kan jobba mindre då trycket (förhoppningsvis) minskar på vården så övertiden minskar. I längen sliter 60+ timmars veckor.
 
Tycker inget just förändras för mig, det finns så otroligt många fler, och värre, risker i livet jag är medveten om och hanterar.

Men det vore väldans trevligt att folk skulle bli mer öppna och avslappnade. Samt att jag vore väldigt glad för att folk igen skulle vara tillåtna att leva sina liv i en normal utsträckning.
 
Hälsa på mormor samt åka till ett lekland med sonen, det är vad jag kommer på just nu. Hälsa på min moster och faster också kanske :heart
 
Åker och hälsar på mitt första, enda barnbarn som föddes i höstas. Jag har träffat henne en gång sen dess (10 timmar lång resa kommunalt) och är rädd för att smitta ner dem med något jag drar på mig på vägen. Sen har jag ett par till familjemedlemmar/vänner jag skulle vilja hälsa på.
Livet blir rätt enkelt när man ser det på det här sättet, vad det är man värdesätter.
 
Då tar jag första bästa båt till stugan på Åland och samtidigt hälsat på släkten. Sen hade jag hoppat i plurret i närmsta simhall.
 
Oj, ungefär det enda jag har saknat under det senaste året har varit jul med familjen. Men jag jobbade ändå så det var ingen större skillnad mot vanligt. Gissar att jag skulle behöva hitta på någon sorts ursäkt för att slippa vara med på allting socialt som alla skulle vilja dra igång med. Kanske att jag skulle gå på nån konsert senare i sommar.
 
Lekland med barnet och så ta ikapp kalasen folk inte har kunnat ha :)

Totalt sett är våra liv inte så himla annorlunda, vi tillhör de få tror jag.
 
Närmsta dagarna: träffar vänner, och åker in till kontoret. Ordnar barnkalas för sonen.

Närmsta månaden eller så: klipper mig, går till tandläkaren, bokar massage, bokar nån resa, går till gymmet, köper en del ickeakuta saker som kräver butik. Träffar fler vänner. Åker till barnens kusiner, och åker och träffar bästa kompisens yngsta barn. Hoppar ev på lite föreningsliv. Går på restaurang.
Gör "allt" barnen velat som jag behövt säga nej till pga corona (rimliga gränser såklart. Men typ 4h, lekland, ponnyridning, badhus, ta hem kompisar...)
 
Bjuder in till gårdsfest med övernattning för långväga gäster.
Går på Rögles hemmamatcher och njuter av att trängas bland den euforiska ståplatspubliken.
Åker till Danmark, en dag att bara vandra runt på Louisiana och minst en dag i Köpenhamn.
Jobbar på kontoret och tar IRL-fikapauser och uteluncher med kollegorna.
Går och tränar på gymmet.
Bokar biljetter till Scandinavium och Falsterbo + går på teater, konserter och bio.
Och gör den där trädgårdsresan till England - med Sissinghurst och Great Dixter och annat fantastiskt - som gick om intet förra sommaren.
(Min fetning) och lite spinoff. Jag undrar på riktigt hur lång tid det kommer ta tills tankarna ev återgår till det normala. När kommer det kännas helt tryggt, när (om?) kommer man trängas på samma sätt... Osv.
 
1. Ringer mamma och pappa och beordrar dem att flyga hit omedelbums
2. Går och tränar crossfit med alla mina träningskompisar
3. Åker till stallet och rider medryttarhästen för första gången på nästan ett år
4. Bjuder in våra bästa vänner på middag
5. Börjar planera den där vin- & ridresan till Portugal som mamma och jag skulle ha åkt på i oktober.
6. Bokar en tid hos frisören

Sen skulle jag gärna boka bord på en riktigt bra restaurang, gå ut och dricka drinkar på en bar eller tre, dra och åka skidor i Alperna, gå på bio och en massa annat också, men ovanstående får prioritet!
 
Senast ändrad:
Tar med min mamma till vårat fritidshus och ger henne så mycket tid med min familj som det bara är möjligt.

Åker till California och kramar bror och svägerska hårt och länge.
 
Åker på en resa till solen och värmen först och sen en resa till alperna för skidåkning. Vilken dröm det hade varit!

Sen även att kunna träffa kompisar mer fritt, mer middagar och aw ute, konserter mm. Kommer inte ihåg när jag var på AW senast.
 
1) Bjuder hit mamma och svärmor så att de får krama sina barnbarn 💕
2) Säger åt mannen att köpa biljetter till alla matcher han vill se. Det är har ju så klart varit skönt att kunna vara i stallet när jag vill medan mannen har varit med barnen, men orättvist eftersom det har berott på att allt han vill göra har varit inställt 😕
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
607
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har under en längre period kännt att jag har tappat bort den person som jag vill vara och vad jag vill med mitt liv. Alltså det...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: grodan21
·
Kropp & Själ Jag har så mycket tankar, drömmar och idéer. Känns nästan lite jäktigt stundtals att hinna med att göra dessa till verklighet. Men nu...
Svar
0
· Visningar
508
  • Artikel
Hästnyheter Hon har bott i USA nästan hela sitt liv – men tävlar ändå under den svenska flaggan. Drömmen är att en dag vara del av det svenska...
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp