Jag skulle ha fått paket idag (kattmat)... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är inte så att du har en klassiskt omärkt brevlåda som står djupt begravd i en buske. dvs ngt som sommarjobbarna på posten lätt missar och letar sig halvt fördärvade efter
.
kanske ngn med liknande namn/adress som flyttat och det blivit fel i en adressändring?Nejdå, den är klart uppmärkt, väldigt framträdande och går helt enkelt inte att missa.
hur gör man som privatperson för att skicka med a-post? Kan man ens det? För jag ska skicka in min flyttanmälan till skatteverket och den vill jag ju inte att den också kommer bort![]()
Se där, man lär sig nått nytt varje dag! Det hade jag ingen aning omA-post är standardsättet, skulle du vilja skicka som B-post så måste du göra ett aktivt val (skriva B på kuvertet och betala mindre).
Men flyttanmälan kan du väl göra som e-tjänst på Skatteverkets hemsida?
Se där, man lär sig nått nytt varje dag! Det hade jag ingen aning om![]()
Nej jag trodde att b-post va det vanliga och a-post nån slags mer prioriterad. Har inte varit så superinsatt men vet att vi brukade skicka det vanliga med b-post på jobbet. Men det var mest flyttanmälan via internet jag syftade på i det inläggetVad trodde du A-post innebar?
Har fått lite bekymmer med posten/postnord. Returnerade en kofta till Nelly pga den var ful, använde den adresslappen man får med i paketet. Lämnade in på Coop som vanligt, tog inte kvittot för det gör jag typ aldrig. Det brukar ändå komma fram även om Nelly är sega på att registrera returer/betala tillbaka pengar.
Över en månad har gått och paketet är spårlöst försvunnet. Ingen vet vad jag ska göra, det är en odd molly kofta a 1800kr så jag vill helst slippa betala den fakturan iom att jag ju returnerat varan. Qliro som sköter nellys fakturering har förlängt tiden på fakturan med typ två månader men om den ändå inte kommer fram? På Nelly/posten/qliro har man alla lite attityden att "äsch det kommer fram förr eller senare". Men om det inte gör det då?
På tal om Posten.........
Fick igår hem en avi där de stod att de inte fått tag i oss när de skulle leverera ett paket och att vi därför får hämta det på Ica:
Alltså SÅ många gånger som vi har ringt till dem och klagat. Vi har tillräckligt liten lägenhet för att höra om de knackar på, och båda var hemma igår och inte ett knyst ljud vid den tidpunkten de anger att de har kommit till oss. Samma sak hände varenda gång när vi innan bodde i en sådan liten etta att vår lägenhet typ skakade om någon knackade på. Varför gör de så? Säger att de varit vid vår dörr men sedan har de uppenbarligen inte ringt eller knackat på.Suck
![]()
Se till att du bestrider ärendet direkt till Qliro och vidhåll att du ej ska betala då du returnerat varorna. En kvittens borde du ha fått när du skickade tillbaka dem.
Jag jobbar som inkassohandläggare för det företaget som Qliro använder sig av och talar med deras kunder dagligen. Det brukar alltid lösa sig på ett eller annat sätt. Har du dessutom bestridit fakturan till Qliro så får de därefter inte skicka vidare ärendet till inkasso.![]()
Fast nja. Om man inte har kvittens och inte kan bevisa att man returnerat varan skulle jag vara försiktig med att kräva något eller bestrida. Man förlorar nämligen i slutänden om de driver det till domstol.
Om hen hade tagit kvitto när returen lämnades in hade ditt råd varit spot on. Men utan att kunna bevisa eftersom man inte tog kvitto/kvittens. Då får man stå sitt kast och betala fakturan om
Inte returen kommer fram.
Fast nja. Om man inte har kvittens och inte kan bevisa att man returnerat varan skulle jag vara försiktig med att kräva något eller bestrida. Man förlorar nämligen i slutänden om de driver det till domstol.
Om hen hade tagit kvitto när returen lämnades in hade ditt råd varit spot on. Men utan att kunna bevisa eftersom man inte tog kvitto/kvittens. Då får man stå sitt kast och betala fakturan om
Inte returen kommer fram.
Därav att jag skrev att personen borde ha fått en kvittens och skall bestrida med det. Sa ingenting om att bestrida utan kvittens. Tror du missförstod mig. Givetvis är det inte en saklig bestridan om man inte kan styrka att man returnerat varorna. Det tar jag för givet att personen förstår![]()
Fast personen du svarade skrev själv - i inlägget du svarade på - att hen INTE tog kvittot/kvittensen och därför INTE har någon sådan.