Bukefalos 28 år!

Låta markpool stå över vintern?

A

Annika_38

Hur gör ni med era markpooler? Vi har tidigare år alltid plockat ner och ställt undan.
Nu tycker min sambo att vi ska låta den stå kvar,han vet att andra gör så och att det fungerar. Jag är lite tveksam....
Någon som har erfarenhet av detta?
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Ok, hur tänker du då?:)
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Min hovis låter sin stå över vintern, vet dock inte om han gör ngt speciellt med den eller om han bara låter den frysa ihop.
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Skulle tro att den håller längre om du plockar ner och tar in, än om du låter den stå ute.
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Ok! Nu tror jag nog att den eventuella is som blir kommer att ligga ganska stilla. :)
Jag oroar mig nog mer för att plasten ska bli skör efter att den blir utsatt för kyla och tryck.
Vi har ej diskuterat färdigt här hemma än om hur det blir!
Anledningen till att låta den stå är nog att det är tråkigt att göra rent,det tar tid innan den är så pass torr att vi kan bära upp den på vinden.
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Det är nog inte isen som är farligast utan UV-strålningen, som faktiskt förstår plasten. Tänk på elbandet till hästarna, det blir dåligt efter ett par år och går lätt av eftersom det inte är helt UV-resistent!
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

Min kompis lämnade sin ute förra vintern och hon tyckte att det var mer jobb att få rent poolen i våras än vad det varit att ta inte den varje år.
 
Sv: Låta markpool stå över vintern?

du måste ju givetvis tömma ur den på vatten och täcka den, ta sedan in cirkulationspump och reningsverket så klarar den sig fint.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft en arbetsterapeut på plats för att hjälpa mig med min hjärntrötthet och hur jag ska hantera mitt arbete på den nivå jag...
Svar
18
· Visningar
918
Senast: BernT
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 744
Senast: Mineur
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 821
Senast: ptr
·
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp