Stå ut med tråkigt jobb eller hur hittar man ett roligt jobb?

Det var inte det jag satte mig emot utan att du skrev att epilepsi är en fysisk funktionsnedsättning, och det håller jag inte med om. Så lätt är det inte att dra ett streck där.

Att förstå hur TS har det behöver väl inte sitta i vilken form av funktionsnedsättning man har, eller är det bara de med liknande som TS som kan förstå?
Jag tänkte nog snarare att det var @Fetaost s AS som hindrade henne från att bo i hus och ha trädgård. För psykisk ohälsa är det ju snarast ganska bra att vara fysiskt aktiv och göra saker, det svåra är ju att ha initiativet att göra det samt den mentala delan med projektledning inte så mycket själva görandet. Som en robot med trasig mjukvara.
 
De har olika problem det TS har problem med är inte samma som @Fetaost har problem med.
Jag har aldrig jämfört vad jag har och vad TS har och fattar inte varför du gör det.
Kontentan är att har man en nedsatt arbetsförmåga så får man acceptera att jobbutbuden är mycket få och orken till privatliv också blir mindre.
Att ha en förhoppning om att man kanske ska orka med det TS listat upp på sin fritid plus arbete är kanske orimligt?
 
Jag har aldrig jämfört vad jag har och vad TS har och fattar inte varför du gör det.
Kontentan är att har man en nedsatt arbetsförmåga så får man acceptera att jobbutbuden är mycket få och orken till privatliv också blir mindre.
Att ha en förhoppning om att man kanske ska orka med det TS listat upp på sin fritid plus arbete är kanske orimligt?
Håller med. Jag jobbar 50% pga mina sjukdomar (AS och Epilepsi) och har permanent sjukersättning och jag är avundsjuk på att TS orkar så himla mycket utöver jobb.
Det här är ju en jämförelse.
 
Du skriver att du har en sambo och att du sparar att umgås till lediga dagar. Då utgår jag från att du umgås med någon när du skriver umgås.
Och då tar du förgivet att jag har ett stort umgänge eller?
Jag behöver inte redovisa iofs för dig men jag träffar ibland vänner/familj. Ofta korta stunder. Tex att svärmor kommer på 2 timmars fika med nån månads mellanrum. Och det är socialt utmanande fast hon är toppen.
Jag har tur att ha en sambo som förstår vikten av vad egentid och tystnad betyder.
 
Och då tar du förgivet att jag har ett stort umgänge eller?
Jag behöver inte redovisa iofs för dig men jag träffar ibland vänner/familj. Ofta korta stunder. Tex att svärmor kommer på 2 timmars fika med nån månads mellanrum. Och det är socialt utmanande fast hon är toppen.
Jag har tur att ha en sambo som förstår vikten av vad egentid och tystnad betyder.
Nej, jag tar föregivet att du har ett umgänge.
 
Nej, jag tar föregivet att du har ett umgänge.
Det är ett problem överlag, att man tar saker förgivet.
Det enda (jag säger det för tredje gången) som jag ville få fram är att det är extra svårt med nedsatt arbetsförmåga, få ett jobb som är kul och ge energi och ha ork till allt man vill på fritiden. Även fullt arbetsförda personer får tumma på önskemålen och prioriteringarna. I en sits som Ts, jag och många andra är i så får vi tyvärr acceptera och nöja oss med mindre.
 
Trädgårdsmästare - odling, innovation och företagande. En YH-utbildning på 1,5 år. Distans med en del träffar. CSN-berättigad. Låter väl som klippt och skuren @Wille ??? På tal om rubriken hur man hittar en ROLIG sysselsättning!

https://campusnykoping.se/yrkeshogskola/utbildningar/Tradgardsmastare-odling-innovation-och-foretagande/?utm_campaign=studentum.se+-+Campus+Nyköping+utbildningar&utm_medium=Klick+från+studentum.se&utm_source=Trädgårdsmästare+-+odling,+innovation+och+företagande
 
Trädgårdsmästare - odling, innovation och företagande. En YH-utbildning på 1,5 år. Distans med en del träffar. CSN-berättigad. Låter väl som klippt och skuren @Wille ??? På tal om rubriken hur man hittar en ROLIG sysselsättning!

https://campusnykoping.se/yrkeshogskola/utbildningar/Tradgardsmastare-odling-innovation-och-foretagande/?utm_campaign=studentum.se+-+Campus+Nyköping+utbildningar&utm_medium=Klick+från+studentum.se&utm_source=Trädgårdsmästare+-+odling,+innovation+och+företagande
TS har väll redan gått en likvärdig utbildning för inte länge sedan?
 
Pudelns kärna, baserat på TS och andra användares kommentarer, är att det verkar finnas någon norm som man känner sig misslyckad över när man själv inte når upp till denna.

Det finns liksom inte någon lag som säger att man måste laga mat med x antal procent grönt och närproducerat. Eller vara social x antal ggr i veckan. Eller ha en snygg rabatt. Man måste ju faktiskt inte göra någonting. Men vad vill jag göra eftersom det är viktigt för mig? Mår jag bra av att ränna rundor med hundar och häst men skiter lite i om jag lagar mat eller inte? Tja, då är det inget fel med att äta mackor, värma färdigmat eller trycka i sig en picklad cornichon i farten. Man överlever på det också. Jag kan inte räkna hur många ggr jag ätit direkt ur förpackningar eftersom jag vill slippa disk och jag är ändå en relativt fullt fungerande individ och tycker att den nivån är good enough för mig.
 
Trädgårdsmästare - odling, innovation och företagande. En YH-utbildning på 1,5 år. Distans med en del träffar. CSN-berättigad. Låter väl som klippt och skuren @Wille ??? På tal om rubriken hur man hittar en ROLIG sysselsättning!

https://campusnykoping.se/yrkeshogskola/utbildningar/Tradgardsmastare-odling-innovation-och-foretagande/?utm_campaign=studentum.se+-+Campus+Nyköping+utbildningar&utm_medium=Klick+från+studentum.se&utm_source=Trädgårdsmästare+-+odling,+innovation+och+företagande
Man ska dock ha yrkesarbetat med odling (minst 6 mån) eller med livsmedel (minst ett år) innan för att vara behörig.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 099
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 454
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 602
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp