lättlurade?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 537
ja det är nån grimma som ska göra häsen lydig tydligen...skit engillt mig för man har inte en häst för att man vill ha en hund...

läser att det är många som anv. repgrimmor och dyl?!
och även att det var någon ny ``dressyr grimma`` som hade hittats i nån affär!!
varför köper ni sånt skit?? :confused:

Nä, det var såhär det började!

Är ganska trött på dig med ska du veta...

Oj, vad trist att du har såna erfareheter av trav :( för själv har jag sällan träffar en travare som på något sätt är folkskygg!
Jag försöker nu vara opartisk, men tycker mer du beskriver travet på typ 60-70 talet..

Som Stefan Hultman (framgångsrik tränare) sa i en interviuv nyligen: fritt citerat: " Jag har förstått att man inte kan pressa en häst till framgång, det måste komma naturligt från hästen" och så upplever jag att de flesta gör idag?!
Jag tror inte NH har fått nå större fäste i travsporten, då kanske mer förståelsen för att en häst som inte mår bra-presterar inte bra..

Hingstgrimskaft? När såg jag ett sånt senast tro? :confused:

Och vi övriga travtränare som inte sysslar med NH? Är vi djurplågare eller finns det kanske ett alternativ som oxå kan fungera? :angel:

precis vi som har sunt häst förnuft behöver inte böcker och grejjer som det står ..så här gör du... :banana:

Nej jag har inte sagt att övriga travtränare som inte håller på med NH är djurplågare och inte andra som inte håller på med NH heller. Jag tycker bara att det är kul och bra när travtränare (och alla andra med för den delen) vågar vidga sina vyer och se nya möjligheter, varesig det är inom NH eller något annat! Förstår du nu vad jag menade?

Pållan verkar inte förstå vitsen med att ha en häst som är lätt att hantera. En väluppfostrad häst kan gå bra på travet och bli ledd i grimma och i grimskaft utan hingstkedja. Då tolkar hon det som att en väluppfostrad häst är en hund.. har jag fattat det rätt???

Harmonia, jag vet att här uppe så har en del travfolk mjukare hantering på sina hästar. Synd bara att jag inte hittade rätt tränare med en gång när jag höll på med travet för ca 5 år sen. Vi har en uppfödare av kallblod här som har NH-hantering på hästarna. Alla tyckte att han var konstig förr i tiden, men nu är han modern.... :rofl:
Men jag tycker att måldomarnämnden skulle vara hårdare med bestraffning av för överdriven drivning. Minns inte vilken travtränare som blev avstängd sist för att han prejade en funktionär, men han fick ett lindrigt straff...

Ok, nu är jag med i matchen igen *släpper flaggan*
Tycke det lät som du menade att de som inte sysslar med NH är inskränkta?!

Men du kan inte förklara eller beskriva den utförligare? Har du sett den själv?

Många namnsätter saker efter eget behag, och det blir lätt missförstånd. Sen finns det ju också affärer/tillverkare som gärna sätter egna namn på saker, så då blir förvirringen större.

Jag håller med dig om att det finns mycket skit ute i handeln och många köper vissa saker bara för att det är trend och de tror sig veta hur man ska göra.
MEN det finns faktistk folk som vet vad de gör, och kan använda t ex repgrimman som ett riktigt verktyg.

Den här s k dressyrgrimman kan ju vara en produkt av att folk vill köpa det, bara för att det låter bra i deras ögon, precis som denna stormvåg av rosa och babyblå kläder...

Dra inte alla över en kamm. Då slipper du sånt här.

De kunde inte bevisa att han försökt köra på dem medvetet..

Men det är ju en tränare som just varit i rätten, för just drivning.
men där kan jag hålla med dig, hårdare straff!!!

Det jag hört av han när jag varit på praktik förr om åren är att en del hästägare vägrar ha han som kusk. Det var nån som tyckte att han t.o.m. var otrevlig.

klarar mig bra ändå men jag har ju fått en del mothugg om repgrimma iaf... dressyrgrimma har jag skrattat ut för länge sedan! :rofl:

är nån form av metall innanför nackrem och nosrem.... usch...bara skit... :p

Det var en hästägare som fått sin häst lottad till bosse eklöv och hon var inte direkt överlycklig, det var då hon sa att han var otrevlig....

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: ako
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
931
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka