lättlurade?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 534
hehehe...vi ser ner på er många gånger!!
jag har redan det jag vill två miljonärer som passhästar!
det du!! båda hingstar
så ta du dej i röven lilla gumman:banana:

Menar du att man ska bli impad av att du har passhästar???? Det är ju inte dina hästar :confused:

hehehe...vi ser ner på er många gånger!!
jag har redan det jag vill två miljonärer som passhästar!
det du!! båda hingstar
så ta du dej i röven lilla gumman:banana:

Menar du att man ska bli impad av att du har passhästar???? Det är ju inte dina hästar :confused:
Ja givetvis och jag blev sååå imponerad av ..."så ta du dig i röven lilla gumman" biten!

hihihi...det kan gå hett till=)
jag vill inte skryta men inser att jag gjort det så förlåt... :o

Jag har repgrimma till min häst och har även använt det på andra hästar. Jag har den för att kunna förfina hjälperna, men även för att med bråkiga hästar så känner jag mig mycket tryggare. Vet att den är skarpare + att man har längre rep och alltså kan ta mer skydd om något skulle hända. Älskar helt enkelt min repgrimma :o dessutom e pållen söt i den :D :love:
Håller på med trav, bla min egen häst. har hanterat honom enligt NH i ca 1 ½ år. Kan ju påpeka att det fanns folk som aldrig trodde att han skulle klara att kvala igen pga att dom minns honom som galen. men kvalet klarade han och jag har bla ridit honom barbacka i bara grimma. Har blivit erbjuden jobb hos en stor tränare med att markarbeta några hästar efter att han sett mig och Piper, så de är inte alla som är så negativa som du (tränaren har många V75 segrar bara i år...). Själv anser jag att för att hästen ska kunna springa bra så måste den må bra psykiskt. Anser att en häst som knappt går att leda utan stigbett och som bits och sparkas inte mår särskilt bra innerst inne. för mig spelar det ingen roll hur bra hästen springer, bara den mår bra!
förstår inte riktigt vad du vill ha ut av tråden, men det finns utrustning som inte gör nytta som du borde se över istället.

hihihi...det kan gå hett till=)
jag vill inte skryta men inser att jag gjort det så förlåt... :o

Vad är det som du tycker du har skrutit om? Om jag använde ditt ordval skulle jag snarare skämmas :devil:

När det gäller dina passhästar...Hade dom varit i din ägo så hade du kanske kunnat skryta om dom!

En studsig häst, hingst eller ej, som gärna sliter sig ska man absolut INTE ta ut i repgrimma. Dom är inte så skarpa att hästen inte tämligen lätt kan ignorera dom, men tillräckligt skarpa för att göra enorm skada om hästen kommer lös.

Dom är fel för att dom inte behövs. Så enkelt är det. En hingst med så "dåligt lynne" att den inte går att hantera utan risk för omgivningen ska inte förbli hingst. Givetvis gäller detta om hingsten hanteras av vettiga människor - i min värld behöver hästar bara lyssna på dom som förtjänar att bli lyssnade på.

Nu pratar vi om vanliga studsiga hingstar här, inga monster. Jag menar att jag hellre tar en hingst i repgrimma än en vanlig grimma om det nu vore så. Dessutom med en längre lina, inget litet grimskaft. Känner jag att jag riskerar att tappa en bråkig häst på väg till hagen så låter jag någon annan med mer styrka ta ut just den hästen.

vill bara att ni ska förstå att jag inte är helt grön...
men man blir aldrig full lärd innom häst sporten så därför ska man lyssna på andra (äldre häst karlar/kvinnor.....
Jotack, det stämmer bra det! Men varför lyssnar inte du då?

nej jag är inte full lärd!!!!! långt i från och jag anser mig inte vara det heller!!!
men du verkar ju vara duktig!!!
ni som säger att jag är korkad mm.. då kanske vi skulle bilda klubb då för ingen av er är det heller!!!
men nu har det hela urartat så jag ska fan ta bort denna tråd!!
Jag vill gärna vara med i klubben!
Det var du som fick den här tråden att urarta från första början.

åååå jag är så trött på dej!!!
nej jag är ingen besserwisser....
jag har även sagt att ni får syssla med nh för mej om ni vill jag ville bara fråga varför man köpte tex.. dressyrgrimma... det var så det hela började! :bow:
Hade aldrig ens tänkt tanken att be dig om lov att börja med NH...

Mycket vettigt sagt!

Sv: lättlurade?!

repgrimma använder jag och <b>rider</b> med för att det funkar bra. men jag knyter dom själv, skulle inte lägga ut massa pengar på färdigknutna. betalar hellre mer för ett bra rep att knyta av i så fall. :idea:

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 003
Senast: ako
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
931
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 160
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka