Lättridning

Nelle

Trådstartare
Jag sitter och letar i TR nu men hittar inte det jag söker...
Jag har för mig att jag får lov att rida lätt på min 4-åring i dressyren. Stämmer det? Jag hittar inget i TR som säger så, det står inte heller något på programmet :confused:
Någon som vet och som kan hänvisa till vilket moment i TR där det står?
Annars får jag väl helt enkelt träna på att sitta ner idag :D

Sv: Lättridning

Jodå, du får rida lätt i dressyrprogramet. Jag vet dock inte var det står i TR, du får leta lite ;)

Jag sitter och letar i TR nu men hittar inte det jag söker...
Jag har för mig att jag får lov att rida lätt på min 4-åring i dressyren. Stämmer det? Jag hittar inget i TR som säger så, det står inte heller något på programmet :confused:
Någon som vet och som kan hänvisa till vilket moment i TR där det står?
Annars får jag väl helt enkelt träna på att sitta ner idag :D

men det står väl inte i TR?? Däremot vet jag att det står specificerat längst ned i flera dressyrprogram, valfri lätt - nedsittning iaf i debutantklass.;)

Nä det står inte i något TR. Inte i Fälttävlans eller dressyr iallafall. Vad jag kan se :grin:
Sen vet jag att det stod förut på en del debutantprogram men jag har inte hittat något sådant i år. Fast jag har ju inte letat så noga förstås :o

Dressyr för fyraåriga hästar/fältävlan 2001
Kvalificeringsprogram
Rörelserna i trav utföres var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Dressyr för fyraåriga hästar/fälttävlan 2001
Finalprogram
Rörelserna i trav var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Står i programmen

Nu hittade jag:) fast det är väl till championaten eller?
4 åringarna går väl samma som alla andra i klassen :confused: Nä jag överlåter detta till någon som kan....varsegoda :)

Dressyr för fyraåriga hästar/fältävlan 2001
Kvalificeringsprogram
Rörelserna i trav utföres var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Dressyr för fyraåriga hästar/fälttävlan 2001
Finalprogram
Rörelserna i trav var för sig valfritt under lättridning eller nedsittning

Står i programmen

Ja men detta är ju dressyrprogrammen för 2001, jag ska rida deb 2007 (A) och på dessa står det inget...

Det är en helt vanlig 90-klass men även championatskval för min. Jag vågar inte chansa, jag får väl helt enkelt sitta ner om jag inte hittar det skriftligt till i morgon. Har läst TR ett par gånger och på dressyrprogrammet står det som sagt inget heller :(

Ja programmet har jag sedan tidigare och jag vet att man ska rida lätt på diagonalen. Det jag undrar över är att jag fått för mig att man på 4-åriga hästar får lov att rida lätt hela travprogrammet.

Jag kollar med överdomaren innan jag startar i morgon, annars sitter jag ner. Hittar inget om det någonstans.

I -97-programmet får man rida lätt valfritt. Inte i 2001-programmet!

I -97-programmet får man rida lätt valfritt. Inte i 2001-programmet!

I 2001 programmet får man rida lätt om man rider en 4-åring. Hade en diskussion med arrangörerna och kom fram till detta:

97- ja, helt valfritt
01- ja men bara med 4-åring
07-nej.

Jag fick vackert sätta mig ner när jag red in på banan :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 048
Senast: Mli
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 474
Senast: Alexandra_W
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 605
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 018
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet