Låtval till dressyrprogram?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare LilyAnne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 869
Sv: Låtval till dressyrprogram?

Jag är ute efter precis samma sak, jag kom på Lordi men då får jag inte med mig någon "hästskötare" h*n sa upp sig direkt, så nu vet jag inte alls, det kommer väl sluta med några "Gregorianska munkar" eller nåt. :crazy:

Undrar om det är till samma ställe vi ska ;).

Jag tycker dem här låtarna passar till dressyr om du behöver energi i hästen. Dem kanske inte är världens bästa men dem passar.

september-satellites
Teddybears STHLM feat. Mad Cobra - Cobrastyle

Bara vad jag tycker.. :p

Kram

När jag rider till en låt som jag kan i programet kan dt hända att jag sjunger med :D

"Summernight City" med Therion, kanske? Det är ju en rocklåt... annars håller jag med om att Depeche Modes "Personal Jesus" nog skulle funka bra.

LilyAnne skrev:
Hmm, jag är ju mer av en rocktjej men kunde inte komma på något av det jag verkligen gillar bäst som också skulle passa att rida program till. Bra tips med lite energilåt, det behöver vi då ett av våra tusen problem är att hästen tappar mycket energi och jag rider ineffektivt när vi tävlar. *funderar*

Om du är mer av en rocktjej så kolla upp några hellacopters låtar. Dom har faktiskt gjort några som är "lite lugnare", lyssna på Everything's on TV, eller I'm in the band.
Annars så är ju Lordi ett bra låtval, och om jag minns rätt så har dom gjort en längre verson av den?! Men jag är inte säker...
Om du laddar ner låtarna(nåt jag aldrig skulle göra...:angel: :rofl: ) så kan du ju kolla..
Lycka till!
/anna:cool:

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
332
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 596
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 116
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 743
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur