L

Little_Chance

Hur bra är det för hästar att äta egentligen? :confused:
Och är det bra för nåt isf? Det borde ju verka lugnande/avslappnande..?
 
Japp det e lugnande och avslappnande för hästen. Dock fungerar det inte på mitt fullblod när jag köpte örter från Dodson o Horell och där var lavendel i.
 
Försöka duger ;)
Då tror jag att lilla Norpan ska få knapra i sig lite lavendel innan nästa tävling :angel:
 
I hästägarens örtabok står det att hästar inte ska äta lavendel utan att det enbart ska användas utvärtes och gärna i form av eterisk olja. Och att den kan ha lugnande verkan men enbart för utvärtes bruk!
tuslus :)
 
aha. tackar. men om jag nu har lavendel... vad ska jag göra med den?
Den måste väl duga till mer än att lukta på? :confused:
 
Det gör den säkert men inget som jag kommer på så där direkt.. :smirk:

tuslus :)
 
Lägg den i små tygpåsar och lägg tygpåsarna där du förvarar kläder, så luktar det gott i byrålådan :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
774
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 165
Senast: Lutten
·
Hästvård Någon som varit med om att hästen blir lös i magen på gräs? Brukar ju vara tvärtom... Att de hästar som är lösa i magen på vintern blir...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: Shaggy
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp