• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare _satelit_93
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 886
S

_satelit_93

Ja hur gör man en sådan?

Jag har kollat på w*bbdesignskolan men där står bara hur man kodar en layout i CSS, har fått för mej att man kan måla upp en layout i ett ritprogram.
Men jag fattar NADA.

Nån snäll bukare som vill förklara hur man gör? :)

Sv: Layout

Vet du vad en layout är?

Det verkar inte riktigt så.

Synonymer till layout är:
disposition, sammanställning, komposition, typografi, uppställning; plan, skiss, utkast

Vill du göra ett layout på en hemsida eller på papper?
Antar att du menar en design på en hemsida eftersom du tar upp CSS. Det finns program som kodar upp WSIWG (what you see is what you get) som Dreamweaver, men de programmen är både dyra och rätt komplicerade att få till på ett bra sätt.

Jomenvisst kan man det. Man sätter ihop sidan som man vill att den ska se ut i ritprogrammet, bara det som är helt statiskt, minus text och mindre grafiska element, med CSS bestämmer man sedan var sidans innehåll ska hamna och hur det ska se ut, och så stoppar man sidans innehåll i en HTML-fil.

Grovt förenklat och inte helt bra förklarat.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: bollen__
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 147
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
668
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka