Bukefalos 28 år!

LB:0, förlängd steglängd

Anna-panna

Trådstartare
I LB:0 är det ju förlängd steglängd på långsidorna. Men nu till saken, hur ska ett sådant moment utföras? Jag har en ponny som verkligen kan länga (underbar mellan- och ökad trav), ska jag då satsa på o rida en mellan/ökad trav, eller ska jag bara trycka på lite så han "sträcker lite på benen"?
Har aldrig ridit LB:0, men ska göra det på söndag, så det skulle vara kul o veta hur ni ridit och vad bedömningen blev då! :):bump::banana:

Slänger in programmet, när jag ändå håller på:)
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

tycker nog du kan satsa på mellan trav.. jag tycker dom e jätte konstiga på den punkten, jag red LB0 en gång o min polle har jätte lätt för ökningar o dom skrev ändå visa lite mer.. trots att jag fick 8or på dom.. men statsa mer ist än att de blir för lite..
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Rid en 'regelrätt' mellantrav, det är det man ser att folk gör.. Tycker domarna också dömer som om att det ska vara en mellantrav..

En ökad trav däremot kan ju ge avdrag eftersom det inte är ökad du ska visa...
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Tack för svaren båda två! :):bow:
Då blir det till att rida mellantrav till helgen! :D:banana::bump:
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Gör de du..lycka till:-)
Ni får hålla en tumme då jag ska starta mn första LA3, e ju hoppryttare igentligen;):D
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Håller du en tumme för mig så håller jag en tumme för dig! :p
Vad kul att du (som är hoppryttare) ska prova på lite dressyr:bump:, och LA:3 som är ett av de roligaste programmen också (enl mig iaf:D)
Lycka till!:banana:
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Hitintills har jag aldrig sett ett protokoll där det står: "För mycket ökning." Så plattan i mattan bara.

Ökad trav däremot, håller jag med om, ska det inte vara.
 
Sv: LB:0, förlängd steglängd

Läng så mycket du kan! Har skrivit en del protokoll också och "läng mer" tillhör de allra vanligaste kommentarerna i både LC och LB. Dessutom skall du vara noga med att länga "från punkt till punkt" - det räcker alltså inte med några steg på mitten. Tydliga övergångar också. Lycka till!
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 155
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
703
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Ska rida en LB:0 på en pay n ride på söndag och har inte ridit just det programmet förut. Vad behöver man tänka extra på? Är det något...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: Deimion
·
Islandshäst Jag har suttit domarsekreterare ett par gånger de senaste åren och tycker det är jättekul o lärorikt. Men det har fått mig att...
Svar
9
· Visningar
1 683
Senast: glimjandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp