• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare link
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 904
L

link

Hej!

Startade LC:1 i höstas och tänkte starta även det i vår. Men så såg jag att de hade med ett nytt program, LB:0. Detta verkade ju inte så hemskt mycket svårare än lc tyckte jag. Men hur mycket "hårdare" är det med hästens form på en lb, jämfört med lc?

MVH

Sv: Lb:0

Beror på vilken domare du rider för.. För att få höga poäng så ska hästen gå i form, både i LC o LB och alla andra program. Generellt ska du nog kunna räkna med att om du får 6 på formen i LC och rider i samma form i LB så får du antagligen 5, men det beror som sagt på hur just den domaren dömmer..

Sv: Lb:0

Jag tycker Lb:0 är ett mkt trevligt program för orutinerade hästar (och ryttare). Inga mellan gångarter och dom "förlängda" stegen är på långsidorna så det är lättare att hålla hästen rak i minskningarna. Gillar inte mellangalopperna på diagonalen där man nästan måste "sätta" hästen innan avbrottet.
Sen att jag själv red mitt livs sämsta dressyruppvisning i måndags just i LB:0 är ju en annan historia.......

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: fio
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
533
Senast: Elo
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: Fiorano
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 321
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?