Leave in conditioner

Centaur

Trådstartare
Någon som kan tipsa om en bra stärkande och fuktgivande leave in produkt som funkar i torrt hår? :)

Utan silikon eller med vattenlösligt silikon pga att jag använder schampo utan sulfater.

Har problem med att topparna blir torra mellan tvättar, behöver något som återfuktar dag 2 och 3. Mitt hår älskar protein och fukt men tål inte rena oljor, då blir det som halm. Så kokosolja etc utgår.
 
Testat aloe Vera? Jag brukar köpa den på City gross på hästavdelningen.
5 deciliter för lite mer än en 50-lapp.

Annars finns det glidmedel RFSU som är vattenbaserade som ger fukt.
 
Jessiecurl! Jag har exakt samma problem som dig gällande oljor etc, men Jessicurls ToShea och DeepConditioner funkar toppen. Som leave-in framförallt det första, men jag tror inte du kommer behöva leave-in om du använder deras produkter.
 
Urtekram Coconut Leave-in Spray Conditioner tycker jag är jätte bra! Inte så vansinnigt dyr heller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Tips på en bra, återfuktande leave-in conditioner i sprayform till fint hår? Även en bra olja till samma hår sökes.
2
Svar
25
· Visningar
1 342
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har problem med mitt hår. Det ända schampot som har fungerat (burts bees) har slutat att tillverkas och jag hittar inget likvärdigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Kortfattat: Har någon koll på vad det finns för "sulfatfria" duschkrämer / schampon? Har misslyckats totalt när jag försöker söka...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött på mitt hår! Det är av modellen som blir statiskt så fort det inte är blött ute typ (min häst är dessutom...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
64 305
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp